א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
סגירת מעגל

הצעירים שהותקפו בשנה שעברה, חזרו לחגוג השנה

צעירים יהודים שספגו תקיפה אנטישמית מחרידה במהלך נסיעה באוטובוס במרכז לונדון בחנוכה אשתקד, שבו למקום באקט סמלי של גאווה והתרסה נגד התוקפים וקיימו הדלקה מרכזית מול 'פריימרק'

הצעירים שהותקפו בשנה שעברה, חזרו לחגוג השנה
הדלקת נר חנוכה באוקספורד לונדון צילום: בית חב"ד הישראלי בלונדון

קבוצה של צעירים יהודים מבית חב"ד הישראלי בלונדון שספגו התעללות אנטישמית מחרידה בנסיעה באוטובוס בחנוכה ברחוב אוקספורד בשנה שעברה, חזרו למקום כדי להתריס נגד האנטישמיות שספגו. כזכור בשנה שעברה קבוצת חסידי חב"ד הותקפו בלונדון על ידי אנטישמים פלסטינים בחנוכה כשהם נסעו באוטובוס ברחבי העיר עם פרסומי ניסא, השנה הם חזרו לאותו מקום וחגגו את חנוכה.

באוקטובר השנה, משטרת לונדון אמרה כי היא סגרה את החקירה של התקרית בנובמבר 2021 לאחר שלא הצליחה לזהות את הצעירים שתועדו כשהם מקללים ומתנהגים באנטישמיות נגד החרדים שהיו על האוטובוס.

הרב שניאור גליצנשטיין מבית חב"ד הישראלי בלונדון, שארגן את נסיעת האוטובוס בשנה שעברה, ארגן גם השנה את אותו מסלול, יחד עם אותם משתתפים משנה שעברה, הרב שניאור גליצנשטיין, אמר ל'בחדרי חרדים': "היום הוא ההוכחה לכך שכל הקהילות רוצות להיות באחדות אחת עם השנייה ולאפשר לעם היהודי לחגוג בבטחה".

החוגגים קיימו הדלקה מרכזית מול 'פריימרק' באוקספורד אחרי המתקפה של שנה שעברה ברחוב אוקספורד, שם הם הותקפו ב-29 בנובמבר שנה שעברה במהלך חגיגות חנוכה של חב"ד

החבורה שמנתה כ-40 חוגגים בריטים וישראלים החלה לנגן ולשיר ולרקוד כאשר קבוצה של ארבעה גברים פלסטינים התקרבה אליהם והחלו לצעוק "שחררו את פלסטין" עם איומים וקללות.

כשהחבורה נסוגה לתוך האוטובוס הפתוח, החלו הפלסטינים לצעוק קללות ירקו לעבר האוטובוס ודפקו בחלונות בנעליים. ועכשיו, שנה אחרי, בני הנוער חזרו בהפגנת כוח כדי לחגוג שוב את חנוכה.

אירוע ההדלקה באוקספורד הופק על ידי הרב ישראל לו מבית חב"ד בבלומסבריי ובהשתדלות חבר המועצה אדם אוג, יו"ר מועצת ווסטמניסטר שפעל רבות שהאירוע יתקיים.

לונדון בריטניה אנטישמיות בבריטניה פלסטינים חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד