ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
תוקפים את רע"ם

ביקורת פלסטינית: הקואליציה של נתניהו נראית כמו דאעש יהודי

אתר אל איאם הפלסטיני שופך אש וגופרית נגד הממשלה המסתמנת. את הממשלה הכותב מכנה "דאעש יהודי" ואת ח"כ אבי מעוז הוא מכנה "איש מימי הביניים", וקובע כי ממשלה כזאת שתרצה לפרק את הרשות הפלסטינית תעשה טוב לפלסטינים מול העולם שלא ייתן לישראל לפגוע בהם ו"יראה לעולם כמה ישראל היא גזענית"

ביקורת פלסטינית: הקואליציה של נתניהו נראית כמו דאעש יהודי
מהומות פלסטינים צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

אתר פלסטיני אל - איאם מפרסם מאמר נגד הממשלה החדשה. "בימים הקרובים עשוי ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו להכריז על ממשלתו הקואליציונית החדשה. זו צפויה להיות הממשלה הקיצונית ביותר בתולדות ישראל, לאחר שציבור הבוחרים החליט לפנות לימין הקיצוני ולבחור בכהנא 2.0 בדמותו של איתמר בן גביר ולהציב את מנהיג הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בשליטה בגדה המערבית" מציין האתר.

האתר שלמעשה הוא סוג של שופר של הרשות הפלסטינית, כותב: "איש הימין הקיצוני אבי מעוז תקוע בעידן שלפני ימי הביניים ומנסה לעשות רפורמה ביהדות בצורת החשיבה שלו, כאשר המחוקקים משנים את החוק כדי לאפשר לפוליטיקאים מושחתים לתפוס תפקידי שרים".

עוד תוקף האתר: "היריב הפוליטי חזר עם ממשלה שנראית כמו דאעש יהודי בימי הביניים שלה. זה רחוק מהמודרניות כפי שניתן לדמיין. מה גם שנתניהו עושה זאת לעיני כל העולם. איך הוא יכול לטעון שישראל מקדמת ערכים משותפים עם המערב כששריו ושותפיו לקואליציה נראים שייכים לעבר?".

האתר תוקף את הממשלה היוצאת: "הממשלה ה"מתונה" הזו הייתה אחראית לרוב ההרג של פלסטינים ברחבי הגדה המערבית הכבושה בשנים האחרונות והמשיכה לגנוב עוד יותר אדמות פלסטיניות להתנחלויות בלתי חוקיות. היא התעלמה מהפלסטינים והתעלמה ממנהיגיהם. המערב התיר את כל זה כדי לעצור את נתניהו. האסטרטגיה הזו נכשלה, למרות הרטוריקה על "פתרון שתי המדינות", אפילו בזמן שפלסטינים נטבחו על בסיס יומי. הקואליציה החילונית כללה מפלגה ערבית כדי לספק מעט כיסוי והייתה בהרמוניה עם החילוניות המערבית".

עוד נכתב: "הממשלה מאיימת לספח את הגדה ולסגור את הרשות הפלסטינית. אם הם יצליחו לעשות את זה, אז זה חוזר לנקודת ההתחלה, כי הרשות תמיד נועדה להיות זמנית, לא מוסד קבוע שמסתמך על נדבות בינלאומיות כדי לשרוד".

"ישראל לא תקים מדינה אחת לכל האנשים בין נהר הירדן לים התיכון, שכן הדבר יסתור את המטרה הציונית של מדינה יהודית "טהורה" עם מערכת הערכים הגזענית שלה. עם זאת, "פתרון שתי המדינות" מחייב את הרשות הפלסטינית להיות קיימת, אחרת זה יחשוף את האכזריות של האפרטהייד לעיני כל. אם הממשלה תצליח, זה יעשה טובה לפלסטינים".

לסיום הם כותבים: "ממשלת נתניהו תיתן לפלסטינים יותר מרחב תמרון ברמה הבינלאומית. איזה דמוקרט אמיתי יעז להגן על מדינה גזענית כל כך גלויה כמו אפרטהייד של ישראל כשכל עלי התאנה לא נמצאים? נתניהו לא יוכל לרסן את הקיצוניים כי הוא אחד מהם, אם כי החלש ביותר. אירופה כבר השעתה את הסכם היורופול לחילופי מידע, יהודי ארצות הברית נמצאים בבעיה ועלולים לסגת מהתמיכה הפוליטית והכספית שלהם מממשלה כל כך קיצונית בישראל".

בנימין נתניהו פלסטינים איתמר בן גביר אבי מעוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד