כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בלי תאריך נקוב

ההתחייבות הדרמטית של נתניהו לסמוטריץ'

ראש הממשלה הנכנס התחייב בהסכם הקואליציוני ליו"ר הציונות הדתית "יוביל לגיבוש" ו"יקדם מדיניות" להחלת הריבונות, אך לא נקב בתאריך אלא זה יעשה בהתאם לשיקולים המדיניים והבין-לאומיים. בנוסף, סוכם על כי הטבות המס יוחלו גם על המתיישבים ביהודה ושומרון

ההתחייבות הדרמטית של נתניהו לסמוטריץ'
סמוטריץ ונתניהו במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ההסכמים הקואליציוניים ממשיכים להיחשף כשהערב (חמישי) דווח ב'חדשות 12' על ההתחייבות דרמטית מצד ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' על החלת הריבונות ביהודה ושומרון.

בהסכם הקואליציוני עם הציונות הדתית נקבע כי ראש הממשלה יפעל להחלת הריבונות, אך ללא סיכום תאריך ספציפי אלא בהתאם לשיקולים המדיניים. "לעם ישראל יש זכות טבעית על ארץ ישראל", נכתב בהסכם. 

"לאור האמונה בזכות האמורה ראש הממשלה יוביל לגיבוש וקידום מדיניות במסגרת תוחל הריבונות ביו"ש, תוך בחירת העיתוי ובשקלול כל האינטרסים הלאומיים והבין-לאומיים של מדינת ישראל".

נזכיר כי מדובר בהבטחה של נתניהו בעצמו במהלך אחת ממערכות הבחירות האחרונות, שלא מימש. עוד סוכם בהסכם על כי הטבות המס יוחלו גם על המתיישבים ביהודה ושומרון.

בסעיף נכתב, "החל משנת 2023, יתוקן העיוות שנעשה ביחס לתושבים המתגוררים באזורים ברמת סיכון ביטחוני גבוה ביו"ש (אזורים המוגדים 3-5 בסיווג האיומים של פיקוד מרכז), כך שיהיו זכאים להטבות מס, בדומה לתושבי יישובים מאוימים אחרים".

בנימין נתניהו החלת ריבונות ריבונות בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד