כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
איום הפינוי הוסר

המדינה לבג"ץ: הממשלה החדשה צריכה להכריע על חומש

לאחר שבתשובה הקודמת מטעם גנץ הודיעו כי המקום יפונה בקרוב, המדינה השיבה לבית המשפט כי יש להשאיר את ההחלטה בעניין פינוי חומש - לממשלה החדשה: "נכון שהדרג המדיני יידרש לסוגיה" | ברקע: הסיכום בקואליציה לקידום תיקון חקיקה שיאפשר את השארת הישיבה

המדינה לבג"ץ: הממשלה החדשה צריכה להכריע על חומש
ההתנחלות בחומש צילום: פלאש 90

סאגת פינוי חומש מגיעה לסיומה: המדינה השיבה הלילה (חמישי) לבית המשפט העליון כי יש לדחות את הדיון על הישיבה בצפון השומרון, כיוון שהממשלה החדשה צריכה לגשת לדון בסוגייה.

אחרי שבתשובה הקודמת, שהוגשה מטעם שר הביטחון בני גנץ, הודיעה שהישיבה בחומש תפונה אך לא נקטה בתאריך מסויים, המדינה התבקשה לעדכן על ההתקדמות בפינוי האנשים - והשיבה כי יש לחכות להשבעת הממשלה החדשה, שתכריע בסוגייה.

"בשים לב להשבעת הממשלה החדשה, הצפויה להתרחש במועד הסמוך למועד הדיון, המדינה סבורה כי נכון שהדרג המדיני הנכנס יידרש לסוגייה", השיבו, תוך שהם מדגישים קודם לכן כי "עמדת הדרג המדיני המכהן היא כי דין המקום להיות מפונה".

המשמעות, אם בית המשפט כאמור יקבל את התשובה, היא שהישיבה בחומש תישאר ולא תפונה - כיוון שהממשלה החדשה צפויה כמובן לשנות את המדיניות, ואף לבצע שינויי חקיקה כדי לאפשר את השארת הישיבה.

לפי ההסכמים הקואליציוניים, הקואליציה העתידית תבצע שינוי בחוק ההתנתקות, כך שהסעיף שאוסר על שהייה בישובים בצפון השומרון יבוטל. במקביל, ח"כים בימין מקדמים הצעה לביטול כל חוק ההתנתקות, אך ספק אם היוזמה הזאת תתקבל כך שבהתיישבות ייאלצו להסתפק רק בביטול הסעיף שאוסר על השהייה.

ישיבת חומש בני גנץ בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד