כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
פרטים חדשים

המחבל "הזעיק" שוטרים, ירה לעברם ודרס | תיעוד הפיגוע בכפר קאסם

בתיעוד ממצלמות האבטחה נראה המחבל מכוון נשק לעבר הלוחמים - וזמן קצר לאחמ"כ דורס אותם ופוצע שלושה | המשטרה: "הזעיק" שוטרים בטענה כי מתרחש אירוע אלימות ורץ לעברם עם נשק שלוף | המפכ"ל שיבח: "מנעו פיגוע רחב יותר שתוכנן ע״י המחבל כנגד כח המשטרה"

המחבל "הזעיק" שוטרים, ירה לעברם ודרס | תיעוד הפיגוע בכפר קאסם
הלוחמים ותיעוד הפיגוע צילום: דוברות המשטרה

במשטרה ובשב"כ ממשיכים לתחקר את הפיגוע המשולב שאירע הלילה בכפר קאסם, במהלכו נפצעו שלושה שוטרים - קצין ושני לוחמי מג"ב שפעלו בעיר. בשל הביקורת שהשמיעה משפחת המחבל, במשטרה הבהירו כי המחבל "הזעיק" את השוטרים למקום בטענה כי מתרחש אירוע אלימות ובהגיעם, הוא רץ לעברם עם נשק שלוף ולאחר מכן נכנס לרכבו ודרס אותם. בתיעוד שפרסמה המשטרה ניתן לראות את המחבל יוצא לעבר השוטרים ומכוון לעברם נשק, אך ככל הנראה נתקל במעצור, ולאחר מכן דורס אותם.

הנהג הדורס, נעים בדיר, צעיר בן 23, שלפי החשד פגע בשוטרים על רקע לאומני, נורה ונוטרל. מותו נקבע זמן קצר לאחר מכן. לצד זאת, המשטרה ביצעה מצוד אחר חשודים נוספים. כמה מבני משפחתו של החשוד נעצרו ובפשיטה על המבנה שממנו יצא אותרו אמצעי לחימה. לפנות בוקר עדכנה המשטרה כי הכוחות המיוחדים סיימו סריקות אחר חשודים נוספים, בסיוע מסוק משטרתי. בתום הסריקות במבנה ממנו יצא המפגע, חשפו השוטרים נשק מסוג קרלו, תחמושת, בקבוקי תבערה וכן סכין ברכבו.

הלוחמים שנפצעו הוזעקו לכפר קאסם, לזירת אירוע בה הושלכו בקבוקי תבערה לעבר ניידת. קצין יחד עם 3 לוחמי מג"ב זיהו את המחבל שנסע במהירות לאחור ואף פגע ברכב נוסף. כתוצאה מכך, נפצעו כאמור באורח קל הקצין ו-2 לוחמים נוספים. לוחמי מג"ב חתרו למגע וביצעו ירי לעבר המחבל.

כוחות ימ"מ שהגיעו למקום יחד עם לוחמי מג"ב ושוטרים נוספים. ביצעו סריקות נרחבות לאור האירוע ותפסו נשק מסוג קרלו מוטען בתחמושת שבאמצעותו, ככל הנראה, ניסה המחבל לירות לעבר כוחות המשטרה. ברכבו של המחבל נתפסו סכין וגז מדמיע.

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי שיבח הבוקר את פעילות המפקדים והשוטרים שהביאו הלילה לניטרול מהיר של המחבל: "אני מברך את מפקד המחוז והשוטרים שפעלו הלילה בכפר קאסם ומאחל בריאות לשוטרים שנפצעו באירוע. ראינו שוב סגירת מעגל מהירה של השוטרים שלנו בשטח עם מהירות תגובה וחתירה למגע עד ניטרול המחבל ובכך הם מנעו פיגוע רחב יותר שתוכנן ע״י המחבל כנגד כח המשטרה שפעל ביישוב".

"תוך כדי האירוע הוקפצו לשטח כוחות ימ"מ והחטיבה הטקטית של מג״ב ויחד עם השוטרים בשטח הם הצליחו להגיע מהר מאוד לנשקו של המחבל ולאמצעי לחימה נוספים שהוא הכין במטרה לעשות בהם שימוש בפיגוע ובנוסף נמצאה ברכבו סכין. ראינו הלילה שוב את גבורת השוטרים שלנו ויחד עם זאת איגוד כוחות מהיר ומקצועי שהביא לסגירת מעגל מהירה", הוסיף המפכ"ל.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, שוחח עם הלוחמים והמפקדים מהחטיבה לבט"פ מזרוע מרכז, ושיבח את תפקודם: "פעלתם באירוע בצורה מקצועית ונחושה, הגעתם לזירת האירוע ועמדתם כחומת מגן מול מחבל שניסה לפגע ולדרוס אתכם. אני מגבה באופן מלא את הקצין ושני לוחמי מג"ב שפעלו בפיגוע ומאחל רפואה שלמה לפצועים."

מפקח נ', קצין מג"ב מזרוע מרכז של החטיבה לביטחון הפנים, שפיקד על כוחות מג"ב שהוזעקו למקום, אמר: "קיבלנו דיווח בקשר שזורקים בקבוקי תבערה לעבר ניידת משטרה. היינו בפעילות שגרתית בג'לג'וליה, תוך דקות ספורות הגענו לאירוע וישר אמרתי ללוחמים לעלות על ציוד מיגון מלא. בהתחלה כשזרקו עלינו אבנים ובקבוקי תעברה הגבנו בירי אמצעים לפיזור הפגנות. לפתע אני והלוחמים שאיתי מזהים מחבל שנכנס לתוך רכב וטס לעברנו בנסיעה לאחור, פתחנו באש לעברו ונטרלנו אותו."

 

 

 

 

פיגוע כפר קאסם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד