כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
דווח תחילה כתאונה

כתב אישום נגד המחבל מהפיגוע בתל אביב: "החליט לרצוח יהודים כנקמה"

עלי חאמד נכנס לישראל ברכב מבלי שהחזיק בהיתר שהייה ואפילו לא ברישיון נהיגה - כדי לנקום על חיסולו של בן דודו המחבל יום קודם לכן | בפיגוע שדווח בתחילה כתאונה נפצע באורח בינוני רוכב האופנוע גלעד תנעמי

כתב אישום נגד המחבל מהפיגוע בתל אביב: "החליט לרצוח יהודים כנקמה"
אילוסטרציה צילום: pixabay

הפרקליטות הגישה היום (שישי) לבית משפט המחוזי בתל אביב כתב אישום כנגד עלי חאמד בן ה-31, תושב הרשות הפלסטינית, בגין מעשה טרור של ניסיון רצח, זאת לאחר שבתחילת החודש ביצע בדרום ת"א פיגוע דריסה בו נפצע לפני באורח בינוני גלעד תנעמי בעת שרכב על אופנוע.

מכתב האישום שהגישה עורכת הדין עמית שלוס-לייזרוביץ עולה כי חאמד החליט לבצע מעשה טרור ולפגוע ביהודים כנקמה על מות בן-דודו שנורה בידי כוח צה"לי, לאחר שהיה מעורב בירי לעבר מוצב. לשם כך, ביום ה-08.12.2022 נכנס לישראל ברכבו, זאת מבלי שהחזיק בהיתר שהייה או ברישיון נהיגה. משהגיע לרחוב אברבנאל בת"א הבחין במתלונן שעמד על מדרכה בסמוך לקטנוע, והחליט לרצוח אותו מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי אך בשל היותו יהודי. בשלב זה האיץ את מהירות נסיעתו, עלה עם רכבו על המדרכה והתנגש במתלונן בעוצמה. בעקבות הפגיעה המתלונן הועף באוויר והוטח על הקרקע, וחאמד המשיך בנסיעתו תוך שהוא גורר את הקטנוע ופוגע בכלי רכב נוספים, עד שנעצר כשהתנגש בעמוד.

כתוצאה ממעשיו של חאמד נגרמו למתלונן חבלות רבות והוא הובהל לבית החולים איכילוב לצורך קבלת טיפול רפואי.

כתב האישום מייחס לחאמד ביצוע עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, כניסה לישראל או שהייה בה בניגוד לחוק ונהיגה ללא רישיון נהיגה. במקביל הגישה עורכת הדין שלוס-לייזרוביץ בקשה להארכת מעצרו.

כזכור, הדיווח על הפיגוע דווח בתחילה כמו תאונת דרכים והתקבל במוקד 101 של מד"א במרחב דן. צוות מד"א שהוזעק לזירה דיווח על גבר כבן 30 שסבל מחבלה בגפיים, והוא פונה לבית החולים איכילוב. רק לפני שבועיים עדכנה המשטרה כי "נבדק חשד למניע לאומני בפציעתו של רוכב אופנוע מפגיעת רכב פרטי ברחוב אברבנל בתל אביב."

עם קבלת הדיווח על התאונה ועצירתו של החשוד פנו במשטרה לשב"כ בנוהל רגיל - משום שמדובר בשב"ח. במהלך חקירת השב"כ עלה החשד כי מדובר למעשה בפיגוע והוא נלקח לחקירה גם בשב"כ, שכאמור, הבשיל לכדי כתב אישום על רקע לאומני.

 

 

פיגוע תל אביב כתב אישום מחבל פיגוע בתל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד