כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
רק באישור הוועד הרוחני

מכתב דרמטי בבאיאן: "אין לצלם יותר באירועים"

ביום שישי נחת בתיבת המייל של אלפי חסידי באיאן מכתב חשוב מבית האדמו"ר עליו חתומים הגבאים, בו הם מבקשים כי לא יצלמו יותר באירועי החצר ובמעמדים ב'קלויז'. "לא לעשות מן הטפל עיקר". המכתב המלא ב'בחדרי חרדים' 

מכתב דרמטי בבאיאן: "אין לצלם יותר באירועים"
פאר-שפיל בחצר הקודש באיאן צילום: באדיבות המצלם

לאחר החתונה ההיסטורית - שמחת נישואי בן הזקונים של האדמו"ר מבאיאן שנישא בחודש האחרון הוחלט בחסידות באיאן כי אין לצלם יותר בתוככי בית המדרש - ה'קלויז' של החסידות ובשום אירוע ומסיבה שנערכים בחצר החסידות. 

בהודעה שהתפרסמה בחסידות ונשלחה ביום שישי בתפוצת האימייל של החסידות "מערכת קהל עדת חסידי באיאן" לאלפי החסידים בארץ ובעולם נכתב כי מדובר אפילו במצלמות רגילות ובוודאי לא במכשירים שאין רוח חכמים נוחה מהם. 

עוד מציינים הגבאים כי באירועים של האדמו"ר יותר לצלם רק לממונים על כך מטעם הוועד הרוחני, ולאף אחד אין רשות לצלם ללא יוצא מן הכלל. 

הגבאים מתייחסים לאלו שמעיזים לצלם: "מי שעובר על התקנות יש להעיר לו רק בדרכי נועם ומונו מספר אברכים לעמוד על המשמר במשנה תוקף וכבוד ואין זה נחלת הכלל", כותבים הגבאים. כזכור, באירועי החתונה והשבע ברכות עמדו חסידים עם מכשירי 'לייזר' וסינוורו כל מי שצילם. 

בנוסף נכתב במכתב כי אין רשות לאף חסיד להעביר תמונות או ידיעות שונות מהנעשה בתוך החסידות לשום גורם חיצוני, הן בכתב והן בדיבור ללא אישור מהוועד הרוחני. 

לסיום המכתב מציינים הגבאים כי גם כל מודעה או עלון וכל אשר שם 'באיאן' חופף עליו לא יודפס בכל צורה עד שהוועד שהוסמך לכך ייתן את אישורו. 

בתחילת המכתב מסבירים כי הרבי תמיד משוחח על עיקר דרכי החסידות המסורה לנו, ומה שצריך לדעת מה עיקר ומה טפל, "שלא לעשות מן הטפל עיקר, ומן העיקר טפל". 

חסידות באיאן תמונות מצלמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד