ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
ימין על מלא?

ההסכמות של נתניהו, סמוטריץ' ובן גביר שיאפשרו לקדם מהלך מדיני עם סעודיה

למרות ההתחייבות של נתניהו ליו"ר הציונות הדתית להחיל ריבונות על יו"ש - מאחורי הקלעים החלת הריבונות לא צפוייה לפחות עד לכניסת נשיא רפובליקני לבית הלבן. המטרה: לקדם הסכם היסטורי עם סעודי

ההסכמות של נתניהו, סמוטריץ' ובן גביר שיאפשרו לקדם מהלך מדיני עם סעודיה
סמוטריץ', נתניהו, בן גביר צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי/תומר נויברג, פלאש 90

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו התחייב במסגרת ההסכמים הקואליציוניים למהלכים ימניים משמעותיים כמו החלת ריבונות. אלא שמאחורי הקלעים מתברר כי המהלכים הימניים של הממשלה יקחו "צעד אחורה", מתוך רצון להרחיב את הסכמי אברהם, ולהגיע להסכם היסטורי עם ערב הסעודית.

על פי דיווח ב'חדשות 12' למרות הצהרת הכוונות בעניין החלת הריבונות ביו"ש, ברור גם לסמוטריץ' וגם לבן גביר שמהלך כזה יכול לקרות רק בהסכמה עם האמריקנים, ולכן קיימת הבנה שהחלת הריבונות יכולה לצאת לפועל, רק אם ייכנס נשיא רפובליקני לבית הלבן. דוגמה נוספת להבנה מגיעה מצדו של בן גביר, שאמנם דוחף למתן חסינות לחיילים ולשוטרים בפעולות טרור - אבל מכפיף את זה לדין הבין-לאומי.

בשורה התחתונה, בקרוב נראה תזוזה ימינה בחיי היום-יום, אבל לא צפויים מהלכים דרמטיים שיגרמו לזעזוע מבחינה בין-לאומית. גם סמוטריץ' וגם בן גביר יביאו הישגים משמעותיים שיקבעו את העובדות בשטח. כך למשל, יהיה להם קל יותר לקבל תקציבים ולקדם צעדים לטובת הציבור ביו"ש. בנוסף, בקרוב גם תהיה הסדרה של ההתיישבות הצעירה והמנהל האזרחי יאוזרח. אבל למרות כל זה, בן גביר לא ידרוש הנפת דגל ישראל בהר הבית, ומהלך הריבונות יידחה.

איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ בנימין נתניהו סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד