כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הציל בתים רבים בישראל

הרה"ח רבי יעקב ברוך מנדלסון ז"ל הלך לעולמו

הלך לעולמו הרה"ח ר' יעקב ברוך מנדלסון ז"ל שפיזר מהונו לצדקה. נפטר בשבת חנוכה בגיל 74 לאחר שעבר אירוע מוחי. 'בחדרי חרדים' על דמותו של ר' יענקל שהיה איש של שלום בית ועסקן נודע רבות בשנים 

הרה"ח רבי יעקב ברוך מנדלסון ז"ל הלך לעולמו
הרה"ח ר' יעקב ברוך מנדלסון ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בשבת קודש נפטר לבית עולמו בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, הרה"ח תומך צדקה וחסד רבי יעקב ברוך (יענקל) מנדלסון ז"ל לאחר שעבר אירוע מוחי והוא בן 74 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד בתל אביב בתענית אסתר תש"ט, לאביו הגאון רבי מאיר מנדלסון זצ"ל, רבה של רמות פולין בעל ה'דברי מאיר'. אביו היה ממקורבי מרן החזון איש האציל עליו מהודו.

אביו, הגה"ח רבי מאיר מנדלסון זצ"ל שימש ראש ישיבות צאנז קלויזנבורג ובאבוב ואשר נמנה על מייסדי ה'מתיבתא' דחסידי גור בארה"ב. 

בשנת תש"כ עקרה המשפחה לארה"ב ובהגיעו לגיל מצוות שלחו אביו ללמוד בישיבת חידושי הרי"ם בתל אביב תחת עינו הפקוחה של המשגיח הגאון רבי גד'ל אייזנר זצ"ל. 

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו שתחי' בתו של הנגיד ר' איצ'ה פרלמן ז"ל, כל ימיו שילב בין תורה לבין חיי המעשה היה איש עסקים נודע שהצליח מאוד בהיותו אדם פורץ דרך. שקבע עיתים לתורה בכל רגע פנוי, יחד עם רעייתו פיזרו מהונם לצדקה וחסד.

לצד כל עסקיו עסק רבות בחסד במשך כל השנים, כמו כן עסק בשלום בית ואיחוד משפחות במשך עשרות בשנים את התיקים הקשים ביותר הביאו לשולחנו והוא הציל הרבה משפחות. 

היה עסקן גדול בחצר הקודש גור, עשרות בשנים נקשר מאוד לאדמו"רי בית גור, וכן נקשר מאוד לראש הישיבה הגר"ש אלתר ונמנה על חשובי בני הקהילה. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך.

אחיו, ראש ישיבת 'נר ישראל גור' לצעירים, בירושלים, הגאון החסיד רבי יהודה מנדלסון זצ"ל, בעל מחבר ספרי ביאורי השיטות על מסכתות הש"ס נפטר בשנת תשע"ה, אח נוסף, הרה"ח רבי קלמן מנדלסון ז"ל, מחסידי גור והבעלים של "פיצה מנדלסון" בארה"ב. הוא נפטר בפתאומיות בשנת תשע"ז. 

מסע הלוויה הערב (מוצאי שבת קודש, פרשת מקץ, נר שביעי של חנוכה) בשעה 23:30 מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.  

מנדלסון הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד