כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024
הרוגים ופצועים

זלנסקי לעולם: "צפו בתמונות שבוודאות יצונזרו ברשתות החברתיות"

לפחות שבעה בני אדם נהרגו ועוד כ-60 נפצעו בהתקפה רוסית על מרכז העיר חרסון שבדרום אוקראינה. בכיר אוקראיני אמר כי לפחות 16 מהפצועים נמצאים במצב קשה. זלנסקי קרא לעולם "לראות את מה שהרשתות יצנזרו"

זלנסקי לעולם: "צפו בתמונות שבוודאות יצונזרו ברשתות החברתיות"
תמונות מחרסון המופגזת צילום: נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי

שבעה בני אדם נהרגו בהפגזה על חרסון בשבת וכ-60 נפצעו, לפחות 16 מהם באורח קשה. כך אמר קירילו טימושנקו, בכיר בממשל האוקריאני. משרד התובע של אזור חרסון הודיע כי לפחות "שבעה אזרחים נהרגו". לאחר התקיפה הרוסית מכוניות עלו באש באזורי מגורים. השריפות כבו לאחר 40 דקות.

הנשיא זלנסקי פרסם בפוסט בטלגרם ובטוויטר על התקיפה נגד אזרחים וכתב: "סביר להניח שהרשתות החברתיות יסמנו את התמונות הללו כ"תוכן רגיש". אבל זה לא תוכן רגיש - זה החיים האמיתיים של אוקראינה ושל אוקראינים".

עוד כתב: "מדינת הטרור ממשיכה הפגזות על האוכלוסייה האזרחית, חרסון, היום בבוקר ביום שבת, בערב חג המולד בחלק המרכזי של העיר, אלה לא מתקנים צבאיים, זו לא מלחמה לפי הכללים שהוגדרו, זה טרור, זה הרג למען הפחדה, העולם חייב לראות ולהבין באיזה רוע מוחלט אנו נלחמים".

ההפגזה היום הגיעה שעות לאחר שזלנסקי הזהיר מפני התקפות רוסיות אפשריות על אוקראינה במהלך עונת החגים הנוצריים. "עונת החגים מתקרבת, טרוריסטים רוסים עלולים לחזור להיות פעילים", אמר זלנסקי בנאום היומי שלו. "הם בזים לערכים נוצריים ולכל ערכים בכלל". הוא הפציר באוקראינים לשים לב לצפירות התקפה אוויריות ולעזור זה לזה.

ולדימיר זלנסקי חרסון מלחמת אוקראינה רוסיה הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד