י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בדקה ה-90

דיווח: ההצעה של גולדקנופף בתמורה לביטול חברותו בקבינט

בצל המחלוקת הקשה בין דגל התורה לאגודת ישראל סביב מינויו של גולדקנופף לתפקיד חבר בקבינט, שוקל האחרון וויתור על התפקיד בתמורה לתפקיד אחר | כל הפרטים 

דיווח: ההצעה של גולדקנופף בתמורה לביטול חברותו בקבינט
יצחק גולדקנופף צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף הציע למפלגות אחרות את המקום היוקרתי שלו בקבינט בתמורה לתפקיד אחר, כך דיווח הערב (מוצ"ש) הכתב הפוליטי של 'כאן 11', מיכאל שמש. הקבינט המדיני ביטחוני החדש צפוי למנות רק 11 חברים בלבד, ועל כן לא ניתן לשלול סיכום כזה ברגע האחרון.

מלשכת חה"כ גולדקנופף נמסר בתגובה: "ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו מדברים בעד עצמם. ככל ויהיה שינוי נעדכן על כך".

ההצעה של גולדקנופף מגיעה ברקע העימות החריף בתוך יהדות התורה בעקבות האפשרות שגולדקנופף יכהן בסוף כחבר בקבינט, כזכור הערב 'דגל התורה' החריפה את המאבק במינויו האפשרי של יו"ר 'אגודת ישראל' לחבר הקבינט המדיני-ביטחוני. עם צאת השבת פרסמה המפלגה הודעה חריפה נגד המינוי, ואף הובהרה עמדת המפלגה כי אין לקחת תפקיד שר שנושא באחריות לכל פעולות הממשלה בשל החלטות שמנוגדות להלכה.

עוד בנושא:

בהודעה מטעם המפלגה נכתב תחילה באופן כללי כי, "דגל התורה מתנגדת לקבלת תפקיד שר שנושא באחריות לכל פעולות הממשלה, כולל החלטות שהם נגד ההלכה, אף אם הוא מצביע נגד, עקב האחריות הקולקטיבית". בהמשך עברה ההודעה לעסוק ישירות במינוי לקבינט המדיני-ביטחוני, "על אחת כמה וכמה בהיותו חבר בקבינט המדיני בטחוני שההחלטות שם מתקבלות לאחר שהשרים יודעים על כל הפעולות שנעשו קודם ובמיוחד כאשר מדובר בחיי אדם".

 

 

יצחק גולדקנופף הקבינט הביטחוני דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד