כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
באגרת מיוחדת לחנוכה

חברי קונגרס: "מתחייבים להתייצב יחד למלחמה נגד האנטישמיות"

"סיפורו של חנוכה הוא סיפור של ניצחון הטוב על הרע. בימינו, הרוע בא לידי ביטוי בצורה של אנטישמיות" נכתב באגרת המיוחדת ששוגרה לנשיא דרשו הרב דוד הופשטטר. "אנחנו מבקשים להתחייב שאנחנו בקונגרס של ארצות הברית ניצבים יחד איתך מאוחדים נגד הפצת שנאה ואנטישמיות"

חברי קונגרס: "מתחייבים להתייצב יחד למלחמה נגד האנטישמיות"
חברי הקונגרס עם הרב דוד הופשטטר צילום: באדיבות המצלם

הקיטוב הפוליטי בארה"ב, המצב הכלכלי ועלייתם של גורמי ימין קיצוני הופכים לאיום משמעותי כלפי הקהילה היהודית בצפון אמריקה. מי שפועל רבות בנושא זה לפני ואחרי הקלעים, הוא נשיא ארגון 'דרשו' העולמי הרב דוד הופשטטר, שמקיים קשרים הדוקים עם מנהיגים ביבשת על מנת לטפל בתופעות של אנטישמיות ולפעול לטיפול בכל גילויי שנאה.

לרגל חג החנוכה שיגרו חברי קונגרס אמריקאים מכתב אישי לנשיא דרשו הרב דוד הופשטטר שבו הם מבקשים להתחייב ולפעול באופן התקיף ביותר נגד גילויי אנטישמיות במדינה. על המכתב חתמו כנציג המפלגה הדמוקרטית חבר הקונגרס הנרי קואיאר מטקסס וחבר הקונגרס דון בייקון מהמפלגה הרפובליקנית המכהן מטעם נברסקה, וחבר הקונגרס הרפובליקני רנדי פינסטרה מאיווה.

"בהזדמנות זו אנו מבקשים לאחל לך ולקהילה היהודית כולה חנוכה שמח" פותחים חברי הקונגרס את מכתבם. "סיפורו של חנוכה הוא סיפור של ניצחון הטוב על הרע. בימינו, הרוע בא לידי ביטוי בצורה של אנטישמיות. לנו בקונגרס יש אחריות להתייצב נגד אנטישמיות ולגנות אותה באופן חד משמעי. הקיטוב הפוליטי מדגיש את החשיבות שלנו לעשות זאת יותר מאי פעם".

"בלי קשר לשיוך הפוליטי שלנו, עלינו לעמוד בקונגרס של ארצות הברית בסולידריות עם אחינו ואחיותנו היהודים, במיוחד בזמנים קשים אלה. למרבה הצער כבר ראינו את ההשלכות הטראגיות שהרטוריקה האנטישמית מייצרת. שניים מהאירועים הקשים ביותר אירעו בחג החנוכה, ולפני ארבע שנים, ההתקפה הנוראית על בית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג, בו נורו אחד עשר למוות בדם קר".

"למרבה הצער, מאז האירועים הללו ומספר פשעי השנאה נגד הקהילה היהודית רק גדל, מה שמצריך תגובה מתואמת ומגוייסת מצד הקונגרס. אנחנו מבקשים להתחייב שאנחנו בקונגרס של ארצות הברית ניצבים יחד איתך. דמוקרטים ורפובליקנים כאחד עומדים מאוחדים עם הקהילה היהודית נגד הפצת שנאה נגד הקהילה היהודית".

כזכור, לפני כשנה וחצי הרב הופשטטר הוביל מהלך משותף יחד עם תריסר חברי קונגרס בכירים במטרה לתמוך בעצמאות החינוך התורני בארה"ב. בין היתר נועד הרב הופשטטר עם רנדי פיינסטרה מאיווה, בוב גוד מוירגיניה, רוני ג'קסון מטקסס, ניקול מליוטריס מניו יורק. בנוסף הרב הופשטטר נאם מול קבוצה של בכירי בקונגרס בחדר רוזוולט בגבעת הקפיטול, שבו נכחו שורה של חברי קונגרס מובילים בהם קרלוס אנטוניו גמינז מפלורידה, ואן דרו מניו ג'רזי ודון בייקון מאילינוי. גם בהזדמנות ההיא הובעה דאגה ממשית המתגברות האנטישמיות בארה"ב.

 

חברי קונגרס הרב דוד הופשטטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד