כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לא להאמין

ראש עיריית כפר קאסם השתתף בהלוויית המחבל שביצע פיגוע בעיר

ראש העיר טען כי השתתפותו בהלוויה הייתה בתיאום עם המשטרה. שר הפנים המיועד דרעי: "לראות ולא להאמין, ראש עיר במדינת ישראל משתתף בהלוויית מחבל ארור"

ראש עיריית כפר קאסם השתתף בהלוויית המחבל שביצע פיגוע בעיר
הפיגוע בכפר קאסם צילום: דוברות המשטרה

ראש העיר כפר קאסם עאדל בדיר השתתף בהלוויית המחבל שביצע את הפיגוע שבו נדרסו שלושה לוחמי מג"ב בלילה שבין חמישי לשישי בשבוע שעבר. בתיאום מראש עם המשטרה נקבע כי ההלוויה תהיה מצומצמת, ואכן רק כמה עשרות תושבים השתתפו בה.

יו״ר ש״ס אריה דרעי שמיועד להיות שר הפנים, הגיב להשתתפותו של ראש העיר בהלוויה ותקף: "לראות ולא להאמין! במקום לגנות את הטרור שבוצע בעירו ולדרוש בשלומם של הפצועים, בחר לו ראש עיר במדינת ישראל להשתתף בהלוויית מחבל ארור שבאכזריות דרס וירה לעברם של קצין ושני שוטרים במהלך פעילותם בעיר. בושה וחרפה".

במהלך ראיון בגל"צ, טען ראש העיר: "הנוכחות שלי הייתה בתיאום עם המשטרה. לפעמים מגיעים אנשים מחוץ לעיר ומנסים לחמם את המצב". בדיר הגיב לביקורת מצד דרעי על השתתפותו בהלוויית המחבל מעירו: "היה ראוי ששר הפנים קודם יתקשר למשטרה לברר אם ידעו שאני שם. אני כיהנתי בכפר קאסם 9 שנים, שמרתי על הביטחון של כולם - כולל השוטרים".

גם לאחר פרסום התיעוד שבו נראה המחבל נעים מחמוד בדיר (23) יוצא לעבר השוטרים עם אקדח שלוף ומשליך בהמשך בקבוקי תבערה לעברם, בני משפחתו טענו כי השוטרים היו צריכים לירות ברגלו ולא להרוג אותו.

ביום שישי טען ראש העיר כי הוא לא בטוח שמדובר בפיגוע, למרות שהמשטרה והשב"כ ייחסו למחבל מניע לאומני. לדבריו, "היה לילה קשה מאוד בכפר קאסם, נפצעו שוטרים וגם תושב הכפר מת. זו תוצאה קשה ואירוע קשה. בכפר קאסם המשטרה עושה עבודה טובה. אנחנו סומכים על אנשי מקצוע שיחקרו מה הביא לאותו אירוע קשה שבמהלכו היה ניסיון לירי או אלימות כלפי המשטרה".

ראש העיר הוסיף: "צריך לחכות למניע, נחכה לאנשי המקצוע. לילד אין קשר לאנשים שיכולים להיות מעורבים. הנשק בחברה הערבית מכוון נגד כולם, ראינו השבוע גם נגד ילד בן שנתיים. בעבר גם כוון נגד זקנים בני 90-80 ונגד נשים בהיריון. הנשק שמכוון בחברה הערבית הוא בעיה וזה טיפול שלי כראש עיר, של המשטרה ושל מפקד המחוז. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה".

את התיעוד שבו נראה המחבל נתקל במעצור עם נשקו - ובהמשך נוסע לאחור עם רכבו לעבר הלוחמים ודורס אותם, הציג מפקד תחנת המשטרה בעיר סגן-ניצב דורון אחרק לקרובי המחבל. 

"אני אראה לך את זה פעם אחת בלבד כי אין את זה לאף אחד, בסדר? תגיד לי אתה אם הוא מחבל או לא", אמר לקרובי המחבל, סנ"צ אחרק, והוסיף, "כולכם פה תראו את זה. שוטר מגיע מקבל אירוע, מתקשרים 'יש מכות במשפחה', מגיע שוטר. טבעי, הולך ברגל, נכון או לא? מטפל באירוע, אתם מזמינים אותו, הוא לא בא לבד. מה קורה פה? מה קורה פה? תראה, מעצור בנשק. מה קורה פה?".

אחד מהמשתתפים שאל: "מי זה?", וקצין המשטרה ענה: "נעים, מי זה? לידו שוטר בא לטפל באירוע. עכשיו תסתכל טוב, תסתכל, הנה. אתה רואה השוטר מגיע הוא מדבר איתו בטלפון. בבקשה, עכשיו תבואו ותגידו לי אתם".

פיגוע כפר קאסם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד