ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הסטודנטים זועמים

איש דת מוסלמי אנטישמי שביזה את המלכה הוזמן לאוניברסיטה

"החברה האסלאמית" של אוניברסיטת נוטינגהאם בבריטניה נאלצה לדחות אירוע עם השייח אסרר ראשיד שאמר כי "בזכות השואה היהודים היום עם פריבילגיות באירופה"

איש דת מוסלמי אנטישמי שביזה את המלכה הוזמן לאוניברסיטה
כיתת אוניברסיטה, אילוסטרציה צילום: pixsby

"החברה האסלאמית" (ארגון סטודנטים) של אוניברסיטת נוטינגהאם בבריטניה דחתה אירוע עם איש דת שטען כי "היטלר עשה ליהודים טובה", וזאת לאחר זעם שהגיע מקרב סטודנטים יהודים.

איש הדת מברמינגהם, שייח אסרר ראשיד, שפעם כינה את המלכה המנוחה אליזבת השנייה כ"אישה מגעילה", הוזמן על ידי החברה האסלאמית לשאת הרצאה.

בפוסט בפייסבוק ב -7 בדצמבר שפרסם את האירוע נאמר שרק "אחים" יורשו להשתתף בהרצאה בבניין המשפטים ומדעי החברה של האוניברסיטה. ב-10 בדצמבר הודיעה החברה האיסלאמית שההרצאה תתקיים במרכז המוסלמי סמוך מכיוון שהם לא יכולים לארח את האירוע בקמפוס. עוד נאמר כי האירוע יהיה פתוח ל"אחים ואחיות" (רק מוסלמים).

למחרת, מארגני ההרצאה כתבו כי השיחה "נדחתה עד להודעה חדשה בשל נסיבות בלתי צפויות". עם זאת, האירוע לא בוטל, כאשר הפוסט מציין כי הוא יעדכן תאריך אחר להרצאה, כך דווח העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle.

בסרטון שפורסם בערוץ היוטיוב שלו ביוני 2022, ראשיד טען כי "בשנות ה-40, היטלר עשה טובה ליהודים כיוון שכעת היהודים זוכים לפריבילגיות באירופה", והוסיף כי לאחר השואה "יהודים מחזיקים את כל הפוליטיקאים בכיס שלהם".

במאי 2021 דיווח העיתון Jewish Chronicle על דיון שקיים בנוגע למלחמת ישראל-עזה, שבו אמר איש הדת של ברמינגהאם כי "הפתרון היחיד לסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא ג'יהאד של מדינות בעלות רוב מוסלמי". ראשיד טען כי "הפתרון היחיד לסכסוך הערבי-ישראלי הוא ג'יהאד של מדינות בעלות רוב מוסלמי".

דובר של איגוד הסטודנטים של אוניברסיטת נוטינגהאם אמר לעיתון: "באיגוד הסטודנטים של אוניברסיטת נוטינגהאם אנו מעריכים, דוגלים ושומרים על חופש הביטוי ומעודדים באופן פעיל את קהילת הסטודנטים שלנו לשתף רעיונות ברוח של כבוד הדדי וסקרנות אינטלקטואלית. אגודות הסטודנטים שלנו מכסות מגוון רחב של אמונות ומספקות את ההזדמנות להסכים, לא להסכים ולהתווכח".

"נודע לנו על הזמנה שהוציאה החברה האסלאמית לראשיד, התאחדות הסטודנטים ביקשה דחייה של האירוע על מנת לוודא שהתהליך המוסכם להזמנת דוברים התקיים, ויאפשר לנו לקבוע האם ניתן לקיים את האירוע בשקט ובבטחה עבור כל הנוגעים בדבר, העדיפות שלנו היא, ותמיד תהיה, עבור כל חברי הסטודנטים שלנו, וזה חשוב לנו בשל יותר שנוודא שכל פעילות אגודת הסטודנטים תהיה בטוחה, מכילה, מכובדת, מכבדת ואחראית".

דובר "החברה היהודית' (ארגון הסטודנטים) של נוטינגהאם אמר מסר: "אנו מזועזעים מההזמנה של ראשיד לשאת את ההרצאה הזו בקמפוס. ההערות החוזרות ונשנות של ראשיד המסיתות לשנאה נגד יהודים נותנות לנו סיבה לדאגה עמוקה, במיוחד לאור העובדה שרבות מהערות השנאה הללו נאמרו בשיחות קודמות באותו נושא".

"אנו שמחים שהאירוע לא התקיים כמתוכנן, ובכל זאת נמשיך להבטיח שהוא לא יתקיים במועד מאוחר יותר, ההזמנה הזו לא הייתה צריכה להיות מאושרת מלכתחילה, והתלונות שלנו היו צריכות להילקח ברצינות על ידי האוניברסיטה ואגודת הסטודנטים. אין להזמין דוברים המבקשים לעורר שנאה לדבר באוניברסיטה שלנו".

בריטניה המלכה אליזבת אנטישמיות בבריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד