כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
במטרה לחנך מחדש

סוכנים רוסים חוטפים ילדים מבתי יתומים

אוקראינה טוענת כי 13,000 ילדים נחטפו ונשלחו לרוסיה. בתיעוד ממצלמות אבטחה של בית יתומים בחרסון נראים חיילים רוסים חמושים מסתובבים במקום. הם מצאו אותו ריק לאחר שמשפחות מקומיות אמיצות לקחו את הילדים לטיפולם

סוכנים רוסים חוטפים ילדים מבתי יתומים
החוטפים הרוסים צילום: צילום מסך סקיי ניוז

סוכני FSB רוסים וחיילים חמושים נצפו במצלמות אבטחה כשהם מסתובבים בבית יתומים אוקראיני - בכוונה לחטוף ילדים ולשלוח אותם לאחר מכן למוסקבה. המודיעין האוקראיני מאמין ש-13,000 יתומים נחטפו ונשלחו לרוסיה, שם הם זוכים לתעמולה פרו-רוסית ובני הנוער שביניהם מאומנים להיות חיילים.

וולודימיר סהיידק, מנהל בית יתומים ליד חרסון, אזור שהיה בעבר בשליטה רוסית, הסתיר את 52 היתומים שבטיפולו כשידע שהבריונים של פוטין מתקדמים, ושלח את הילדים למשפחות מקומיות שלקחו אותם לביתם למרות הסיכון להיעצר או להיהרג.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי צילומי טלוויזיה במעגל סגור בבית היתומים מציגים סוכנים מה-FSB, שהחליף את הק.ג.ב. ולוחמים חמושים שהגיעו, מצאו אותו ריק לחלוטין, מה שיאלץ אותם לפשוט על המחשבים שלו בתקווה לגלות היכן הוסתרו היתומים.

סהיידק אמר ל-Sky News: "ראינו תעמולה רוסית שאומרת כי הם צריכים לקחת את היתומים כדי לתת אותם לבתי ספר צבאיים, לחנך אותם ולתת להם להילחם למען רוסיה. פחדנו, אז התחלנו להחביא ילדים כי הבנו שהם ייקחו אותם".

משפחות מקומיות קלטו עד ארבעה יתומים כל אחד כדי לשמור עליהם במהלך הכיבוש הרוסי - והם מעולם לא נמצאו על ידי הכוחות הפולשים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין בית יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד