י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נקרא על שם התנא הקדוש

האב השכול מאסון מירון הכניס את בנו בברית

ויקרא שמו בישראל: 'שמעון'. הרב דוד לוי ששיכל את בנו משה ז"ל באסון מירון בל"ג בעומר תשפ"א חגג היום את שמחת הברית לבנו שנקרא על שם התנא רבי שמעון בר יוחאי. צפו בתיעוד מקריאת השם בברית 

האב השכול מאסון מירון הכניס את בנו בברית
ברית לבן הרב דוד לוי שבנו נהרג במירון צילום: חדשות בני ברק

שמחת ברית מרגשת נערכה היום (ראשון, נר שביעי של חנוכה) בבני ברק. הרב דוד לוי מקרית הרצוג ששיכל את בנו משה לוי ז"ל באסון מירון, הכניס בן בבריתו של אברהם אבינו. 

מוישי ז"ל נהרג באסון לאחר שנסע בל"ג בעומר למירון, עם מורו ורבו הרב אביגדור חיות יבלחט"א, שלקח עמו את בנו ידידה ז"ל, ואת תלמידו מוישי לוי ז"ל בהיותו התלמיד המצטיין בכיתה, שהיה אהוב על רבותיו עד מאוד.

כשהגיעו למירון, הצליח מוישי להיכנס לרחבת הציון ולהתפלל. הוא השתוקק מאוד לנסוע למירון ומבחינתו היה זה חלום שהתגשם: להיות במירון בל"ג בעומר. הרב אביגדור חיות סיפר כי כשיצא מהמערה כל מראה פניו היה שונה. הוא היה שמח ומאושר, ואף החצין את השמחה שלא כדרכו. "הוא היה ב'אורות', וכל התנהגותו הייתה ממש כמי שזכה להגיע למדרגה גבוהה מאוד". 

היום כאמור, חגגו משפחתו בשמחת הברית, כשאביו הרב דוד משמש סנדק ואומר את הברכות. המוהל היה הגאון רבי לוי פנחסי ראש ישיבת 'אור אברהם'. 

בשמחת הברית נקרא הרך הנולד 'שמעון' על שם התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי שם נהרג משה ז"ל ביום ההילולא.

בימי השבעה סיפר אביו מוישי הצדיק, היה כליל המעלות ומושלם במידות טובות. מפניו נשקפה עדינות תמימה ומיוחדת במידה, פנים של ילד טהור שלא טעם טעם חטא. "הוא לא היה מבקש לעצמו דברים, כמעט אף פעם, תמיד הסתפק במה שיש לו, אף פעם לא ניסה לדחוק את הזולת כדי להשיג יותר מאחרים".

אסון מירון תשפ"א משה לוי אביגדור חיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד