כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ידיד אישי ואוהב ישראל

המערכת הפוליטית סופדת לרב דרוקמן

עם היוודע דבר פטירתו של הגר"ח דרוקמן הפוליטיקאים מיהרו לשגר הודעות אבל ודברי הספד לזכרו של מנהיג הציונות הדתית | נתניהו:"  מדינת ישראל איבדה מנהיג רוחני גדול, ואני איבדתי ידיד אישי שהוקרתי מאוד" | סמוטריץ': "היה ענק שבענקים באהבת ישראל" | גולדקנופף: "מבכה את לכתו"

המערכת הפוליטית סופדת לרב דרוקמן
הרב דרוקמן ונתניהו צילום: יוסי זליגר

פטירתו של זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן זצ"ל הכה בהלם את המערכת הפוליטית, כשבשנים האחרונות היו עולים לביתו להכרעות בנושאים העומדים בסדר היום, בפרט בשנתיים האחרונות כשהפוליטיקה בציונות הדתית חוותה טלטלות וחילופי הנהגה, הרב דרוקמן היה זה שזכה לקונצנזוס מכל הפלגים במגזר.

במערכת הפוליטית ספדו לרב חיים דרוקמן, שר האוצר המיועד בצלאל סמוטריץ׳ אמר הערב: "יתומים היינו ואין אב. נפלה עטרת ראשנו, אוי לנו כי הושברנו" וסיפר איך בשנים האחרונות "זכינו לחסות בצילו של הרב וללמוד הנהגה ציבורית מחוכמתו, מענוותנותו, מצידקתו ומהנהגתו. הרב דרוקמן זצ"ל היה ענק שבענקים באהבת ישראל שלו וראה כל יהודי בבחינת כולך יפה רעייתי ומום אין בך".

"הרב חי במסירות נפש אדירה למען כלל ישראל כל חייו ואפילו בשבועות האחרונים זכיתי ונכנסתי לרב לשיח ולעצה בשעות הקטנות של הלילה. עד ימיו האחרונים, אין רגע שהרב לא היה פנוי וזמין להתגייסות למען כלל ישראל", הוסיף סמוטריץ, שציין כי "עם ישראל והעולם כולו הפסיד את אחד מענקי הרוח של דורנו".

הרב זצ"ל. צילום: יוסי זליגר.

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ספד "מאור גדול של אהבת ישראל כבה היום. לעת פרידה זו מן הרב חיים דרוקמן, ליבי דואב עמוקות עם משפחתו היקרה ועם רבים-רבים בעם. מדינת ישראל איבדה מנהיג רוחני גדול, ואני איבדתי ידיד אישי שהוקרתי מאוד".

נתניהו ציין את כהונתו של הרב דרוקמן כחבר כנסת, "פעילותו הענפה כחבר-כנסת שיקפה את היותו לא רק נציג של המגזר אותו ייצג, אלא שליח נאמן של הציבור הרחב בחברה הישראלית", וציין כי "ממשק מרכזי בין הרב לביני היה בתחום הגיור. כראש מערך הגיור במשרד ראש הממשלה, הוא נקט כדרכו בקודש גישה מקרבת לבבות שסייעה להצטרפותם של רבבות עולים חדשים לשורות עמנו".

פוליטיקאים רבים נוספים ספדו לדמותו של הרב דרוקמן, בהם השרים היוצאים גדעון סער, איילת שקד וגם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, הבולט שבהם היה שר הביטחון היוצא בני גנץ שהיה מתלמידיו של הרב דרוקמן בישיבת 'אור עציון', כך כתב גנץ בטוויטר: "הרב היה אדם מאמין, מסור למדינת ישראל ולרעיון הציוני. לימים הייתה לי הזכות לסייע בשמירה על פעולתה של הפנימייה הצבאית באור עציון בעידודו של הרב, ותמיד מצאתי אצלו אוזן קשבת". בדבריו חשף כי נפגש איתו בחודשים האחרונים "זכיתי לראותו חד מחשבה ונחוש כמו תמיד בלהט אמונתו".

חברי מפלגת הציונות הדתית אצל הרב זצ"ל ערב הבחירות.

גם ראשי הסיעות החרדיות ספדו לרב זצ"ל. יו"ר ש"ס אריה דרעי כתב בטוויטר: "בצער רב התבשרתי על פטירתו של זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן זצ"ל. לאחר שנזדכך ביסורים מרים וקשים. ‏שולח את תנחומיי הכנים למשפחתו הכבודה יחד עם רבבות עמך בית ישראל הדואבים עמוקות על הסתלקותו".

יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ יצחק גולדקנופף מסר: "יחד עם כל בית ישראל ותלמידיו הרבים שזכה להעמיד ולהנהיג, אני מבכה את לכתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל ראש ישיבת 'אור - עציון', ראש רשת ישיבות 'בני עקיבא' וזקן רבני הציונות הדתית. המקום ינחם את רבבות תלמידיו, משפחתו וההולכים בדרכו. חבל על דאבדין".

יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני פרסם הודעת אבל בה נכתב: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן זצ"ל לאחר שנזדכך בייסורים. ואני שולח את תנחומיי למשפחתו, לתלמידיו ולמוקירי זכרו. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד".

ח"כ סמוטריץ' עם הרב זצ"ל.

אחת הפוליטיקאיות הקרובות אליו הייתה השרה המיועדת ח"כ אורית סטרוק, שהרב היה זה שהחזיר אותה בתשובה, בציוץ בטוויטר ספדה לו השרה המיועדת סטרוק: "בשיאו של חג החנוכה, אנחנו נפרדים מהרב שהאיר את חייו של דור שלם באור אהבת התורה, העם והארץ. אורו המיוחד יאיר אלינו מעכשיו משם".

הרב דרוקמן הרב חיים דרוקמן הספדים הציונות הדתית בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד