כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לאחר הפרסום ב'בחדרי'

גנץ נגד השינויים במעמד הרב הצבאי: "מטמא את השיקולים"

אחרי שדיווחנו על דרישת מפלגת 'הציונות הדתית' לשינוי ביחס לרבצ"ר, כך שיהיה כפוף לרבנות וייבחר על ידי ועדה שבראשה יעמוד הרב הראשי, השינוי נכנס להסכמים הקואליציוניים - ובאופוזיציה העתידית תוקפים | שר הביטחון: "צריך להשאיר את הנושא הזה מחוץ למגרש הפוליטי"

גנץ נגד השינויים במעמד הרב הצבאי: "מטמא את השיקולים"
בני גנץ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר הביטחון בני גנץ תקף אמש (ראשון) את כוונת הממשלה הנכנסת לשנות את מעמד הרב הצבאי ואת אופן היבחרו, לאחר שהסעיף נכנס להסכמים הקואליציוניים.

לפני כשבוע פרסמנו ב'בחדרי חרדים' על דרישת מפלגת 'הציונות הדתית' לחוקק את חוק הרבצ"ר, כך שהרב הצבאי הראשי יוכפף בעניינים הלכתיים לרבנות, יעלה לדרגת אלוף וייבחר על פי המלצה של ועדה בראשות הרב הראשי. הדרישה נכנסה להסכם הקואליציוני, ובאופוזיציה מבקרים.

במהלך כנס עם פעילי מפלגתו, יו"ר 'המחנה הממלכתי' אמר כי "הניסיון להכפיף את זה לתהליכים פוליטיים מטמא את השיקולים וההתנהלות של הרב הצבאי הראשי". לדבריו, "צריך להשאיר את הנושא הזה מחוץ למגרש הפוליטי".

בציונות הדתית דורשים: הרב הצבאי - כפוף לרבנות

גנץ גם סיפר על בקשה שהגיעה אליו מצד רבנים, כשכיהן כסגן רמטכ"ל, לשנות את אופן בחירת הרב הצבאי - הוא התנגד: "אמרתי לרבנים שאני מעריך את העובדה שיש לכם דעה, אבל אין לכם עמדה. הרב הראשי בצה"ל ממונה אך ורק על ידי הרמטכ"ל.

לפי הסיכום הקואליציוני, בממשלה יעבירו את החוק שישנה את עמדת הרב הצבאי הראשי, כך שדרגתו של הרבצ"ר תעלה לדרגת אלוף והוא יקבל מקום בפורום המטה הכללי. על פי ההצעה, דרך מינויו תשונה ותהיה על ידי שר הביטחון, אך בהתאם לוועדה מקצועית שתורכב מהרב הראשי הספרדי, עוד ארבעה רבנים, פוליטיקאי וראש אכ"א.

 

בני גנץ הרב הצבאי הסכם קואליציוני מפלגת הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד