כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
האשים את המערב

פוטין: "הפלישה לאוקראינה נועדה לאחד את רוסיה ההיסטורית"

נשיא רוסיה אומר שמוסקבה מוכנה לנהל משא ומתן עם קייב, ומאשים 'יריבים גיאופוליטיים' בניסיון לפלג את רוסיה. פוטין חזר על כך שמוסקבה מוכנה לנהל משא ומתן, אך אמר כי אוקראינה ובעלות בריתה המערביות סירבו לקיים שיחות

   פוטין: "הפלישה לאוקראינה נועדה לאחד את רוסיה ההיסטורית"
ההפצצות באוקראינה צילום: מתוך הסרטון

הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין אמר אתמול (ראשון) כי המתקפה של רוסיה באוקראינה מתבצעת כדי "לאחד את העם הרוסי". פוטין השתמש במושג "רוסיה ההיסטורית", וטען כי האוקראינים והרוסים הם עם אחד, כשהוא מבקש להצדיק את המתקפה בת 10 החודשים שלו באוקראינה ומנסה לערער את ריבונותה של אוקראינה.

"היריבים הגיאו-פוליטיים של רוסיה ניסו לקרוע לגזרים את רוסיה, רוסיה ההיסטורית", אמר פוטין בשידור בטלוויזיה הלאומית של רוסיה. "זה מה שהם תמיד ביקשו להשיג ועדיין מבקשים לעשות", אמר פוטין, "אבל המטרה שלנו היא אחרת: זה לאחד את העם הרוסי", הוסיף הנשיא הרוסי. פוטין חזר על כך שמוסקבה מוכנה לנהל משא ומתן, אך אמר כי אוקראינה ובעלות בריתה המערביות סירבו לקיים שיחות.

רוסיה "מוכנה לנהל משא ומתן על כמה נושאים מקובלים עם כל המשתתפים בתהליך הזה". הוא אמר ש"זה לא אנחנו שמסרבים לשיחות, זה הם" - דבר שהקרמלין הצהיר שוב ושוב בחודשים האחרונים, כשהפלישה שלו המשיכה לאבד מומנטום.

פוטין גם חזר על כך שלמוסקבה "אין ברירה אחרת" ואמר שהוא מאמין שהקרמלין "פועל בכיוון הנכון", הוא הגן על ההחלטה לצאת למלחמה. "אנחנו מגנים על האינטרסים הלאומיים שלנו, האינטרסים של האזרחים שלנו, האנשים שלנו", אמר.

הכוחות הרוסים הפגיזו ב-48 השעות האחרונות אזורים שבשליטת אוקראינה באזור חרסון הכבושה חלקית 71 פעמים, כולל 41 התקפות על העיר חרסון עצמה, כך דיווח ביום ראשון המושל האוקראיני של האזור ירוסלב יאנושביץ'. בסך הכל נהרגו 16 בני אדם, כולל שלושה עובדי סיוע חרום שנהרגו בתהליך של פינוי מוקשים באזור. יאנושביץ' אמר כי 64 נוספים נפצעו.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד