כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"קריאות "מוות לישראל

הפגנות סוערות בבחריין נגד חגיגות חג החנוכה

במהלך ההפגנות שהתקיימו בממלכה השתתפו מאות בני אדם שקראו "מוות לישראל". גורמי אופוזיציה הסבירו כי המחאות הן לא מתוך התנגדות לחגים היהודיים אלא נגד הישות הציונית

הפגנות סוערות בבחריין נגד חגיגות חג החנוכה
הנשיא הרצוג עם מלך בחריין צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

מאות מתושבי בחריין מחו אמש (ראשון) בבירה מנאמה נגד הכוונה לקיים בעיר חגיגות לרגל חג החנוכה. בנוסף, המוחים קראו קריאות נגד הנורמליזציה עם ישראל, נגד "הישות הכובשת" וגם נגד אירוח אישים ומשלחות ישראליות במדינה. גורמי האופוזיציה טענו כי בעקבות המחאה - האירוע החגיגי בוטל, אך לפי הדיווחים הרשמיים בבחריין, האירוע התקיים כמתוכנן. ברשתות החברתיות הופצו מספר תיעודים מהחגיגות.

במהלך המחאה ברחובותיה של מנאמה, השתמשו המפגינים בקריאות "מוות לישראל".  כוחות הביטחון של בחריין תגברו בתגובה למחאה, כוחות באזור "באב אל בחריין" - הכניסה הראשית לשוק של מנאמה שנחשבת למיקום מרכזי בבירה. גורמי האופוזיציה טענו כי הם אינם מתנגדים לציון חגים יהודים בממלכה, אלא מתנגדים לנוכחות הישראלית ו"הציונית".

בחריין נחשבת ל"קרקע" נוחה לפעילות חתרנית של איראן נגד שלטונו של המלך חמד בן עיסא, זאת בשל העובדה שמרבית מתושביה המוסלמים של המדינה הינם שיעים, זאת בניגוד למשפחת המלוכה שנמנית עם הסונים. הפגנות בבחריין הן אירוע חריג ולא שגרתי, אם כי הן יותר שכיחות בה מחלק גדול של מדינות ערביות אחרות שבאזור. לרוב ההפגנות בממלכה מתקיימות במתכונת מצומצמת יחסית, כשלעיתים קרובות הנושא הוא ישראל והסכם הנורמליזציה שנחתם עימה. בתחילת החודש, התקיימה ההפגנה האחרונה, כמחאה לקראת ביקורו של הנשיא הרצוג במדינה.

בחריין נורמליזציה מחאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד