כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"פעלול אכזרי"

מהגרים נשלחו במזג אוויר קפוא מחוץ לביתה של סגנית הנשיא

למעלה מ-100 מהגרים שביקשו להיכנס לארצות הברית הורדו בטמפרטורות קפואות מחוץ לביתה של סגנית הנשיא קמלה האריס בסוף השבוע. דובר הבית הלבן תיאר את המהלך כ"פעלול אכזרי"

מהגרים נשלחו במזג אוויר קפוא מחוץ לביתה של סגנית הנשיא
אוטובוס המהגרים צילום: SAMU First Response ארגון

בין 110 ל-130 מהגרים שביקשו להיכנס בארצות הברית הוכנסו לאוטובוסים מיוחדים והוסעו מהגבול עם מקסיקו בטקסס לבירת ארה"ב. הם הורדו ליד מעונה של סגנית הנשיא קמלה האריס במוצאי שבת, כאשר התקיימו חגיגות סוף השנה הלועזית, מהלך שהרגיז רבים בממשל.

המהגרים הובאו לוושינגטון כשסערה חורפית אדירה הביאה שלג, קרח וקור קיצוני ל-60% מארה"ב.

המהגרים הועלו על האוטובוס על ידי פקידים מטקסס, כך טענה טטיאנה לבורדה, מנכ"לית סוכנות הסיוע SAMU First Response. קבוצות סיוע קיבלו את הקבוצה והכינו להן שמיכות. הם הועברו לאוטובוסים אחרים ונלקחו לכנסייה מקומית וקיבלו ארוחת ערב וארוחת בוקר.

לבורדה אמרה שרבים מהמגיעים היו במקור מאקוודור וקולומביה. הם צפויים לנסוע רחוק יותר מוושינגטון לעיר ניו יורק או ניו ג'רזי, שם יש להם תמיכה משפחתית או קהילתית. בשבוע האחרון, תשעה אוטובוסים של מבקשי מקלט הורדו בוושינגטון, אמרה לבורדה.

ממשל ביידן מתח ביקורת על הורדת האוטובוס האחרונה, לא רק בגלל התזמון בסוף השבוע של חג המולד, אלא גם על כך שההובלה התרחשה בתנאי מזג אוויר חורפיים מסוכנים. ההורדות היו "תעלול אכזרי, מסוכן ומביש", אמר דובר הבית הלבן, בהצהרה ביום ראשון.

"כפי שאמרנו שוב ושוב, אנחנו מוכנים לעבוד עם כל אחד - רפובליקני או דמוקרטי כאחד - על פתרונות אמיתיים, כמו רפורמת ההגירה המקיפה ואמצעי אבטחת הגבולות שהנשיא ביידן שלח לקונגרס ביומו הראשון בתפקיד, אבל המשחקים הפוליטיים האלה משיגים כלום ורק מסכנת חיים" נמסר מבית הלבן.

גרג אבוט מושל טקסס, ומושלי מדינות רפובליקאיות אחרות ארגנו הסעות באוטובוסים למהגרים בגבול ארה"ב-מקסיקו לערים שבשליטת הדמוקרטים. המהלך נועד למחות נגד מדיניות ההגירה של ממשל ביידן. סגנית הנשיא האריס היא הגורם המרכזי של הממשל לטיפול בגורמים הללו. הרפובליקנים טוענים שממשל ביידן הרפה את מגבלות ההגירה ועודד אנשים לעזוב את ארצות המוצא שלהם ולנסות למצוא חיים טובים יותר בארה"ב.

טקסס קמלה האריס מהגרים מקסיקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד