כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
התנגד למלחמה

סגן ראש ממשלת רוסיה לשעבר שברח תועד בישראל

אנטולי צ'ובאיס, בן 67, צולם לראשונה בתל אביב. צ'ובאיס חושש שהוא הורעל בעבר, הרעלה שהותירה אותו מאושפז. הוא סבל  מחוסר תחושה חמור בזרועותיו וברגליו. לאחר שנטש את פוטין | צ'ובאיס ואשתו סמירנובה קיבלו דרכונים ישראליים

סגן ראש ממשלת רוסיה לשעבר שברח תועד בישראל
אנטולי צ'ובאיס צילום: טוויטר

סגן ראש ממשלת רוסיה לשעבר שפרש מממשלתו של פוטין וברח מהמדינה בגלל הפלישה לאוקראינה, תועד בישראל.

הוא קיבל אזרחות וזאת לאחר חשש שהוא הורעל בעבר. אנטולי צ'ובאיס, בן 67, היה בעבר ראש הסגל של הקרמלין, הוא הפקיד הבכיר ביותר שעזב את פוטין ותועד לראשונה בתל אביב. את התיעוד פרסם בטוויטר לאוניד נבזלין, אוליגרך שברח ברוסיה, ובעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, ויתר על אזרחותו הרוסית. לאוניד נבזלין הוא אחד ממתנגדיו החריפים של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

הוא עמד במרכזה של סיפור הרעלה במהלך הקיץ האחרון, לאחר שנמלט מרוסיה, הוא אושפז בסרדיניה - איטליה. צ'ובאיס היה עם חוסר תחושה חמור בזרועותיו וברגליו לאחר שנטש את פוטין ויצא לחו"ל, והתפטר מתפקידו כשליח המנהיג הרוסי לארגונים בינלאומיים במרץ.

כלי תקשורת הרוסי We Can Explain דיווח כי גם אשתו אבדוטיה סמירנובה, בת 53, קיבלה דרכון ישראלי. מאז שעזב את רוסיה, צ'ובאיס נראה באיטליה, טורקיה וקפריסין. בני הזוג גם עשו טיול מוקדם יותר השנה לישראל.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' אנטולי צ'ובאיס, יועץ בכיר לשעבר של הנשיא פוטין שברח מהמדינה במחאה על המלחמה באוקראינה, וראש התאגיד הממשלתי ברוסיה לפיתוח חדשנות, אושפז באוגוסט האחרון בבית חולים אירופאי עם תסמינים של הפרעה נוירולוגית נדירה. במרץ 2005 הוא שרד ניסיון התנקשות.

על פי דיווחים בחו"ל, אנטולי צ'ובאיס סבל מהפרעה נוירולוגית ואושפז בבית חולים אירופאי, כך לדברי קסניה סובצ'ק, אשת טלוויזיה רוסית וידידתו של צ'ובאיס, היא אמרה כי הוא סבל מתסמונת גווילין-בארה. לפי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, גווילין-בארה מתרחשת כאשר מערכת החיסון של אדם פוגעת בעצבי הגוף, מה שעלול להוביל לחולשת שרירים ואף לשיתוק.

אזרחות ישראלית ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד