כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חלום חייו

לאחר הירי: אזרחים פרקו את היורה מנשקו ופצעו אותו קשות

היורה הצרפתי שירה בשלושה כורדים כי הוא שונא מהגרים. אמר "תמיד רציתי להתנקש בחיי מהגרים וזרים". היורה בן 69 הוכה קשות על ידי עוברי אורח. הוא אמר למשטרה שהוא הפך לקיצוני לאחר פריצה לביתו

לאחר הירי: אזרחים פרקו את היורה מנשקו ופצעו אותו קשות
ניפוץ תחנת אוטובוס צילום: צילום מסך

נהג רכבת צרפתי בדימוס שנעצר בגין ירי למוות בשלושה כורדים ופצע קשה שלושה נוספים בפריז אמר לתובעים: "תמיד רציתי להתנקש בחיי מהגרים וזרים". וויליאם מאלט בן ה-69 הופיעו ביום שני בבית המשפט בפריז.

הוא נמצא במחלקה פסיכיאטרית מאובטחת מאז יום שישי האחרון, כאשר השתמש ברובה שהיה שייך לצבא ארה"ב כדי לבצע את הפיגוע סביב מרכז תרבות כורדי ברובע ה-10 של בירת צרפת. התמונה של מאלט כשהוא מדמם צולמה דקות לאחר מעצרו, ראשו נראה מדמם לאחר שהוכה על ידי אזרחים שפרקו אותו מנשקו וגם פרקו לו את הצורה. לאחר הירי, כורדים רבים יצאו לרחובות פריז התעמתו עם שוטרים וניפצו תחנות אוטובוסים.

לדברי התובעת של פריז, לור בקואו, ליורה הייתה "שנאה פתולוגית למהגרים" ואמר לחוקרים: "אני שונא זרים". הוא אמר שהוא רוצה ליטול את חייו, אבל הוסיף: "לפני שאטול את חיי רציתי להתנקש במהגרים, וזרים". מאלט הואשם במגוון פשעים כולל רצח משולש ביום שני אחר הצהריים.

היורה סיפר כי מישהו פרץ לביתו בפריז ב-2016, ולדעתו הפריצה בוצעה על ידי מהגרים "פשע שעזר להקצין אותי". בין הקורבנות של מאלט ביום שישי האחרון היו אמין קארה, מנהיגת תנועת הנשים הכורדית בצרפת, שבקשת המקלט שלה בצרפת נדחתה מוקדם יותר השנה.

הדבר עורר את זעמם של לאומנים כורדים, שהאשימו את השלטונות הצרפתיים בכך שלא עשו מספיק כדי להגן עליה. מיר פרוור, זמר כורדי פופולרי שהתגורר בצרפת, נרצח גם הוא, וכך גם עבדאללה קיזיל, כורדי נוסף. מאלט הורשע גם בהתנהגות אלימה ב-2016, דבר שבוודאי יילקח בחשבון בגזר דינו.

גזענות פריז כורדים פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד