כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
כדי למנוע משבר

סין תפיץ את התרופה האנטי-ויראלית של פייזר

כאשר גל קורונה מלחיץ את מערכת הבריאות הסינית עם מיליונים שנדבקים. בייג'ין תתחיל להפיץ את תרופת האנטי וירוס של פייזר לנגיף, במרכזי הבריאות הקהילתיים של העיר בימים הקרובים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

כלי תקשורת סיניים דיווחו אתמול (שני), כי בייג'ין תפיץ את תרופת Paxlovid האנטי וירוס של פייזר במרכזי הבריאות הקהילתיים של העיר בימים הקרובים, הדיווח מגיע בזמן שהעיר מתמודדת עם גל חסר תקדים של מקרים שהלחיץ ​​קשות הרשויות ומילא את בתי החולים שלה ורוקן את מדפי בתי המרקחת.

 התקשורת המקומית דיווחה דיווח ביום שני כי לאחר קבלת הכשרה, רופאי הקהילה יחולקו את התרופה לחולי קורונה ויתנו הוראות כיצד להשתמש בהן. "קיבלנו את ההודעה מגורמים רשמיים, אבל לא ברור מתי התרופות יגיעו", צוטט עובד במרכז בריאות קהילתי מקומי ברובע צ'יצ'נג בבייג'ינג.

תרופת Paxlovid נותרה התרופה הזרה היחידה לטיפול בקורונה שאושרה על ידי הרגולטור של סין לשימוש כלל ארצי, אך קשה מאוד להגיע אליה. כאשר חברת בריאות סינית הציעה את התרופה האנטי-ויראלית מוקדם יותר החודש, היא אזלה תוך שעות.

לאחר כמעט שלוש שנים של סגרים, ובדיקות המוניות, סין נטשה בפתאומיות את מדיניות האפס-קורונה שלה החודש בעקבות מחאות ארציות על מחירה הכלכלי והחברתי הכבד.

השינוי הפתאומי במדיניות עורר בהלת קנייה של תרופות נגד חום והצטננות, והוביל למחסור נרחב, הן בבתי המרקחת והן בחנויות המקוונות. תורים ארוכים הפכו לשגרה מחוץ למרפאות חום ומחלקות בתי חולים התמלאו בחולים בבירה בייג'ינג ובמקומות אחרים במדינה.

ביום שני, התקשורת הממלכתית הסינית, דיוחחה כי הנשיא שי ג'ינפינג אמר כי המדינה זקוקה לאסטרטגיית בריאות ממוקדת יותר כדי להגן על חייהם של אנשים ככל שמצב הקורונה בסין משתנה. "שי ג'ינפינג הדגיש שהמדינה שלנו עומדת כעת בפני מצב חדש של התפרצות קורונה ואחריות חדשה, אנחנו צריכים לנהל את הבריאות שלנו בצורה ממוקדת יותר", צוטט הנשיא.

תרופה קורונה סין חולי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד