ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
סירב להתייצב לחקירה

בחשד שהסית לטרור: העיתונאי החרדי נעצר

פריי נעצר בעקבות ציוצים בחשבון הטוויטר שלו, בהם כתב בין היתר: "פגיעה בכוחות ביטחון אינה טרור" | על המחבל שנתפס ביפו כתב: "תראו מה זה גיבור" | החשד נגדו: עבירות הסתה לטרור והסתה לאלימות"

בחשד שהסית לטרור: העיתונאי החרדי נעצר
ישראל פריי צילום: ערוץ כנסת

המשטרה עצרה הבוקר (שלישי) לחקירה את העיתונאי החרדי ישראל פריי, המזוהה עם השמאל הקיצוני. זאת, לאחר שסירב להתייצב לחקירה אליה זומן בעקבות ציוצים שכתב בחשבון הטוויטר שלו, בהם הזדהה לכאורה עם פיגועי טרור שאירעו נגד ישראלים. 

במשטרה מייחסים לפריי עבירות של הסתה לטרור והסתה לאלימות. חקירת המשטרה נפתחה נגדו בעקבות תלונות שהוגשו בגין שני ציוצים שפרסם העיתונאי בחשבונו האישי.

לאחר הפיגוע בשועפאט, בו נרצחה הלוחמת נועה לזר ז"ל, כתב פריי: "פגיעה בכוחות ביטחון אינה טרור". בציוץ אחר, לאחר מעצר מחבל ביפו אשר תכנן פיגוע גדול, כתב פריי: "תראו מה זה גיבור. הוא עשה את כל הדרך משכם עד ת"א ולמרות שכל הישראלים סביבו לוקחים איכשהו חלק בדיכוי, ריסוק והרג בני עמו-הוא בכל זאת חיפש מטרות לגיטימיות ונמנע מפגיעה בחפים מפשע. בעולם מתוקן הוא היה מקבל מדליה".

מהמשטרה נמסר כי "לאחר בחינת התלונות בחטיבת החקירות באח"מ, התקבל בחודש שעבר מפרקליטות המדינה אישור לפתיחה בחקירה. לאחר מספר ניסיונות של משטרת ישראל לזמן את העיתונאי לחקירה, בהם הודיע כי אין בכוונתנו להתייצב לחקירה, הוציא בית המשפט בעניינו צו מעצר".

מארגון זכויות האדם 'בצלמו' שהגיש את התלונה למשטרה ופנה ליועמ"ש שיאשר את החקירה נמסר: "אנחנו מברכים על מעצר המסית אחרי שסרב להתייצב לחקירה. לא מדובר בעיתונאי אלא באדם שמסית לאלימות טרור ורצח. מקומו של האיש הזה מאחורי סורג ובריח ולא בשום עמדה ציבורית".

"נפעל שהפרקליטות והמשטרה ימצו את הדין עם תומך הטרור והוא ישלח לכלא לשנים רבות לא ניתן לאף אדם להסית לרצח אנשים", הוסיפו בארגון.

עו"ד מנשה יאדו מחוננו אשר פנה במכתב ליועמ"ש לפני כשלושה חודשים בבקשה לחקור את פריי, מסר: "יש לחתור למיצוי הדין עם פריי על מנת לעקור מן השיח את התפיסות המעוותות שביטא פריי לפיהן יש לגיטימציה כביכול לסוג זה או אחר של טרור".

 

 

 

 

 

הסתה לטרור ישראל פריי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד