כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ויהי בנסוע

מהקווקז לרכסים: גר הצדק הרב אשר גרובר הלך לעולמו

הרב אשר גרובר היה אדם שקט מאוד, וכמעט לא היו לו מכרים וידידים • הוא נולד כגוי בחבל הקווקז, ומשם עלה לארץ לאחר שהכיר יהודים באוקראינה • הותיר אלמנה ויתומים כאשר העוני בבית המשפחה בלתי ניתן לתיאור

מהקווקז לרכסים: גר הצדק הרב אשר גרובר הלך לעולמו
ציון הרב אשר גרובר צילום: באדיבות המצלם

תושבי רכסים צעדו בכאב ובצער אחר מיטתו של גר הצדק הרב אשר גרובר זצ"ל, שנפטר לבית עולמו בגיל 54, והוא מדוכא בייסורים קשים ומרים, לאחר חמש שנות התמודדות עם המחלה הנוראה.

הקליקו כאן כדי לתרום ליתומיו ואלמנתו של גר הצדק>>>

הרב גרובר נולד בחבל הקווקז, למשפחה נוצרית. הוא התגלגל בהמשך לאוקראינה, שם פגש יהודים והחל להתעניין ביהדות, עד שלבסוף החליט להתגייר כדת וכדין ועלה לארץ הקודש.

כאן בארץ הקים הרב גרובר את ביתו עם רעייתו חיה רחל, הסובלת מבעיות רפואיות שונות, כך שהעול של ניהול הבית וגידול הילדים נפל על כתפיו.

הקליקו כאן כדי לתרום ליתומיו ואלמנתו של גר הצדק

במשך שנים התגוררו הזוג וילדיהם במודיעין עילית, ובהמשך עברו לרכסים.

"הוא היה אדם שקט מאוד", מספרים בני הקהילה, "כמעט לא הכירו אותו. הוא חי בעוני נורא ואיום, אבל לא ביקש כלום ולא דרש שום דבר. תמיד אמר תודה רבה לכל מי שעשה למענו משהו, אפילו אם היו אלו פעולות קטנות ולא משמעותיות בכלל".

לפני חמש שנים לקה במחלה הארורה, ומאז התמודד עמה בכוחות על טבעיים. הוא היה שב לביתו מהטיפולים הקשים והמרים, ועומד לשטוף כלים ולהפעיל מכונות כביסה.

המשפחה התקיימה בחמש השנים הללו מקצבת הביטוח הלאומי, בלי שום מקור כלכלי נוסף.


היתום אומר קדיש על הקבר • באדיבות המצלם

"הוא היה יהודי שכל כולו טוב לב, צניעות וענווה, התבטלות לכל אדם. עובד ה' אמיתי שמסר את חייו ואת כל כולו למען גידולה ילדים שלו לתורה וליראת שמים", מספרים מכריו המעטים.

לדבריהם, העוני בבית המשפחה בלתי ניתן לתיאור: "הם פשוט רעבים ללחם. זאת לא הגזמה או סתם מליצה כזאת שאומרים על אנשים במצב כלכלי קשה. הם ממש רעבים, אין להם כלום, הבית ריק, ריהוט בסיסי מאוד ואף פחות מכך".

גבאי הצדקה ברכסים התגייסו לעזור למשפחה, אבל היכולות של הקהילה המקומית לא גבוהות במיוחד, בלשון המעטה, והם נאלצים לבקש את עזרתו של הציבור הרחב.

"יש כאן הזדמנות לקיים מצוות צדקה בהידור רב, יש כאן גם גר, המנוח ז"ל, גם יתום, אלו ילדיו של המנוח שנותרו יתומים וגם אלמנה – רעייתו שתבלחט"א.

"הקב"ה אמר "אם אתה משמח את שלי – הגר היתום והאלמנה, אני משמח את שלך. זאת הזדמנות נדירה לקיים את כל המצוות האלו בתרומה אחת בודדת".

הקליקו כאן כדי לתרום ליתומיו ואלמנתו של גר הצדק>>>

קופת העיר קווקז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד