כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
התיירים ישובו ליעד הפופולרי

למרות הסנקציות: סוריה אישרה למטוסים רוסים לטוס בשמי המדינה

שורה של מדינות ערביות סגרו את השמיים בפני חברות תעופה רוסיות בשל הסנקציות נגד רוסיה. כעת, סוריה תיתן היתר למטוסים רוסיים לטוס בשמי המדינה. ההערכה: אלפי תיירים רוסיים ישובו ליעד הפופולארי במצרים

למרות הסנקציות: סוריה אישרה למטוסים רוסים לטוס בשמי המדינה
מטוס ממריא צילום: unsplash
סוריה העניקה אישור רשמי למטוסים אזרחיים רוסים לטוס דרך שמי סוריה, כך דווח בערוץ הטלגרם של 'כאן 11'. הצורך בפתיחת השמיים הסוריים לטיסות אזרחיות רוסיות התעורר לאחר ששורה של מדינות ערביות סגרו את השמיים בפני חברות תעופה רוסיות מסיבות בירוקרטיות הקשורות בסנקציות נגד רוסיה. כתוצאה מכך התקשו חברות תעופה רוסיות להטיס תיירים רוסים לאתרי נופש פופולאריים במצרים. חלק מאותן החברות פנו לאחרונה לצבא רוסיה וביקשו להטיס את התיירים דרך שמי סוריה הסגורים לטיסות אזרחיות מאז 2013.
ראש התעופה האזרחית הסורית באסם מנצור אמר לסוכנות ריא נובוסטי: "סוריה יכולה להבטיח מעבר בטוח של טיסות רוסיות דרך השמיים שלה".
אם המהלך ייצא לפועל הוא יוביל להטסה של אלפי תיירים רוסיים מדי יום דרך סוריה למצרים. מצרים היא יעד פופולארי עבור התייר הרוסי. בעבר אף התרסק מעל סיני מטוס רוסי וכתוצאה מכך נהרגו 224 נוסעים ואנשי צוות. מניתוח הנתונים שנמצאו בקופסאות השחורות, עולה כי 23 דקות לאחר המראת המטוס מנמל שארם א-שייח' נשמעו רעשים חזקים ולא רגילים בתא הטייס. מיד לאחר רעשים אלו, המטוס ככל הנראה פוצץ והתרסק. זמן קצר לאחר המקרה מיהרה שלוחת דאע"ש בסיני ליטול אחריות על הפלת המטוס.

ארגון "המדינה האיסלאמית - דאע"ש" הצהיר כי הוא הפיל את המטוס בנקמה על המעורבות של מוסקבה במלחמה בסוריה, אולם ראש ממשלת מצרים שריף איסמעיל טען כי מומחי תעופה אישרו כי לא ייתכן ששלוחת הארגון בחצי האי הפילה מטוס בגובה של 9,450 מטר בהתבסס על כלי הנשק שידוע שיש בידיהם.
סוריה רוסיה סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד