כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מסקנות מוטות

ח"כ קרעי משיב לנתונים המסיתים ב'כלכליסט'

בעיתון 'כלכליסט' פרסמו הבוקר שער שכל כולו הסתה בוטה נגד הציבור החרדי. תחת הכותרות: "המספרים הקשים של אי השוויון בנטל - חילוני משלם פי 6 מיסים יותר מחרדי". ח"כ שלמה קרעי, רו"ח במקצועו, מגיב על כך

ח"כ קרעי משיב לנתונים המסיתים ב'כלכליסט'
שלמה קרעי צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

לאחר הכותרת הבוקר (שלישי) בעיתון 'כלכליסט' כי "חילוני משלם פי 6 מס מחרדי", מגיב ח"כ דר' שלמה קרעי ורואה חשבון במקצועו על חלק מהדברים שפורסמו. בעיתון נכתב: "משקי בית לא חרדים משלמים פי 5 ממשקי בית חרדים". כלומר, בזמן שמשק בית יהודי לא חרדי מעביר מדי חודש למס הכנסה כ־2,440 שקל, משק בית חרדי נפרד בממוצע מ־495 שקל בלבד. הפער של משקי בית ערביים מטריד, אבל קצת פחות: משקי בית במגזר משלמים למס הכנסה שליש ממשק בית ממוצע בישראל (כ־657 שקל לעומת 1,960 שקל)".

הסתה קשה נגד חרדים ב'כלכליסט' ו'הארץ'

ח"כ קרעי אומר: "ברור לי שהמסקנות מוטות וכנראה שגם הניתוח מוטה, אפשר לראות את זה למשל בכך שאת הערבים הם משווים לממוצע במשק (כולל חרדים) ואת החרדים ליהודים הלא חרדים (ללא הערבים). (מצ"ב בצילום מסך). ההשוואה בין מס לנפש ולא למשק בית שהם עושים לא רלבנטית בכלל. הרי ברור שבמשפחות ברוכות ילדים, הילדים עדיין לא מייצרים הכנסות ממיסי חובה למדינה. מצג כזה הוא לא יותר מהטייה שקרית שנובעת מהסתה ושנאה".

עוד מסביר קרעי: "שלא לדבר על כך שלא לקחו בחשבון את תשלומי המיסים העקיפים, את החברות בבעלויות חרדיות המשלמות מס שאינו מס יחידים וכדומה. ובכלל, ניתוח אמין יותר ייקח בחשבון גם את השתתפות החרדים בשוק העבודה, בשכר ממוצע נמוך משמעותית בדרך כלל, ואת המיסים הכוללים הנגזרים מכך. רק לצורך הדוגמה, אלפי גננות בגני הילדים בחינוך המיוחד המוכש"ר, שקיבלו עד לאחרונה משכורות רעב ולא הגיעו לסף המס, יגיעו עכשיו לאחר שהכנסנו אותן לאופק חדש והשווינו את תנאי ההעסקה שלהן. מכך שלא לקחו את כל זה בחשבון בניתוח שלהם, אני יכול להניח שזה לא מתיישב עם התוצאות המוטות והמסיתות שלהם".

כלכליסט שלמה קרעי הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד