ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"דוס מסריח"

בתוך שבוע: שני אירועי תקיפה על רקע דתי

כתב אישום הוגש נגד נהג הסעות, בן 47, לאחר שהטיל מטף כיבוי על אדם שעמו התעמת בתחנת דלק. בבאר יעקב שני צעירים שיצאו משיעור תורה ושרו ברחוב הותקפו

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

שני אירועי תקיפה על רקע דתי התרחשו בשבוע האחרון. המקרה הראשון ארע בבאר יעקב, כאשר שני צעירים שיצאו מבית כנסת הותקפו. המקרה השני ארע בחיפה, שם נגד נהג הסעות שקילל אדם דתי שהתבקש להזיז את רכבו ובתגובה נהג ההסעות  השליך מטף כיבוי לתוך הרכב.

נגד נהג ההסעות בן 47, תושב חיפה, הוגש היום תביעת דיבה בגין עבירות של נסיון פציעה, חבלה במזיד ברכב ותקיפה סתם. מכתב האישום עולה כי, ביום רביעי שעבר הגיע המתלונן עם רכבו לתחנת הדלק "מנטה" נתב"ג וביקש מן הנאשם שיזיז את רכבו, שכן חסם את נתיב הנסיעה. הנאשם התעלם מבקשת המתלונן, תדלק את רכבו ואמר למתלונן "דוס מסריח, תעופו" וכן מספר אמירות מבזות הנוגעות לאנשים דתיים.

בתגובה, ובעודו יושב בכיסא הנהג, שלף נהג הרכב את טלפון הנייד שלו והחל לצלם את נהג הסעות. כאשר ניסה לעקוף את רכבו של נהג ההסעות מצד שמאל, נטל האחרון מטף לכיבוי אש שהיה במקום והשליכו לעבר נהג הרכב הפרטי. המטף פגע במערכת הרכב.

בנוסף, בסוף השבוע האחרון, דווח למשטרה על אירוע אלימות בבאר יעקב. שוטרים שהגיעו לזירה מצאו אדם דקור בראשו, פניו חתוכות וזירה מלאה בדם. השוטרים החלו לגבות עדויות במקום, אז התברר כי במקום התקיים שיעור תורה כאשר שני אנשים שיצאו ממנו שרו בקולי קולות. אז הגיעו אליהם כמה אנשים והחלו  להכות אותם ולחבוט בהם. בנוסף, אחד התוקפים דקר את אחד ממשתתפי השיעור עם בקבוק זכוכית וחתך אותו בראשו.

חברו הצליח לברוח, אך התוקפים רדפו אחריו והצליחו להשיג אותו ולהכות אותו. המשטרה עצרה כמה חשודים במעורבות במעשה והם הובאו לבית המשפט, שם הוארך מעצרם. השופט קבע כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות וקיימת עילת מעצר של מסוכנות ושיבוש הליכי חקירה.

תקיפה אנטישמית הסתה דתיים הסתה לאלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד