א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"אין עם מי לעבוד"

אבי חימי הודיע שלא יתמודד בבחירות הבאות

יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי תקף את הממשלה המיועדת: "אשר יגורתי בא לנו. בימים אלה ממש עברו מספר חוקים פרסונליים מבישים בכנסת ישראל". חימי הגן על הפרקליטות והמשטרה: "הם שומרי הדמוקרטיה הישראלית"

אבי חימי הודיע שלא יתמודד בבחירות הבאות
רל"ש עורכי הדין אבי חימי צילום: באדיבות המצלם

יו"ר לשכת עורכי הדין, אבי חימי הודיע היום (שלישי) כי לא יתמודד לראשות הלשכה בבחירות הקרובות. לדברי עו"ד חימי: "כבר לפני מספר שבועות הבעתי בקול רם וצלול את דעתי הנחרצת נגד הרוחות הרעות המנשבות בארצנו. זאת עשיתי, גם כשדעתי לא הייתה פופולרית, לשון המעטה, וגם כשנאלצתי לשלם מחירים אישיים כבדים על כך". חימי טען: "אשר יגורתי בא לנו. בימים אלה ממש עברו מספר חוקים פרסונליים מבישים בכנסת ישראל (חוק דרעי, חוק סמוטריץ', חוק בן גביר), העומדים בסתירה לאתוס הציוני, לערכים המובאים במגילת העצמאות ועומדים בסתירה חזיתית להיות מדינתנו, מדינה יהודית ודמוקרטית".

מקודם יותר היום כינס חימי את חברי הוועדה של לשכת עורכי הדין והודיע להם כי ביוני הקרוב יעזוב את תפקידו. חימי אמר בנאומו כי "ערכיי המוסריים והחברתיים עומדים בסתירה לערכי הממשלה החדשה המסתמנת, שחותרים תחת הדמוקרטיה הישראלית, שלטון החוק וערך השוויון בין אזרחי המדינה כולם".

יו"ר לשכת עורכי הדין, ביקר בחריפות את התנהלות הממשלה העתידית ואמר כי הם מעוניינים לקדם מהלכים שהוא אינו רוצה לקחת בהם חלק: "לא אתן את ידי למהלכים של אנשים חשוכים, אנטי-דמוקרטיים, המהווים שחקנים ראשיים בממשלה המסתמנת. לא אתן לידי, למי שמבקש לשסות את אזרחי ישראל אחד בשני, ובכוונתי לפעול בכל המישורים החוקיים כדי למנוע את הכרסום בערכי היסוד של הדמוקרטיה הישראלית". 

עו"ד אבי חימי לשכת עורכי הדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד