כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"לייצר הרתעה"

הצעת חוק: סנקציות נגד סטודנטים שיניפו דגלי אש"ף

בעקבות הגידול בתופעה של סטונדטים שמניפים דגלי אש"ף, חבר הכנסת עמיחי אליהו הגיש הצעת חוק לפיה תישלל מאותם סטונדטים שיניפו את הזכות למלגות מטעם המדינה: "לא ייתכן שסטודנטים יצטרכו לשבת ליד תומכי טרור אחרי פיגועים כאילו כלום"  

הצעת חוק: סנקציות נגד סטודנטים שיניפו דגלי אש"ף
הנפת דגל אשף צילום: קובי גדעון, פלאש 90

השר למורשת המיועד חה"כ הרב עמיחי אליהו ממפלגת עוצמה יהודית, הניח אמש (שני) על שולחן הכנסת את הצעת החוק הראשונה שלו, לפיה סטודנטים שמביעים תמיכה בפעולות טרור או מניפים דגלי אש"ף, תישלל מהם הזכות למלגות מטעם המדינה.

בדברי ההסבר להצעת החוק, נכתב: "מדינת ישראל עושה מאמצים גדולים על מנת לתמוך בצעירים בתחילת דרכם. כמו גם לתעדף בחוק שירות המדינה אוכלוסיות שלא מקבלות יצוג הולם, בין היתר באמצעות תמיכה במלגות לימודים, המוענקות להם על פי תבחינים שונים. והפליה מתקנת כפי שמופיע בחוק שירות המדינה מינויים החוק המוצע מבקש לסתום פרצה בחומת המגן של הדמוקרטיה הישראלית מפני אויביה".

"אלו הקוראים לשלול את קיומה של מדינת ישראל או לפגוע בה באמצעות פעילות טרור, אינם יכולים להיות נתמכים על ידי המדינה שכנגדה הם יוצאים. החוק המוצע הינו צודק אבל יש בו גם כדי לעצור את הסכנה לדמוקרטיה הישראלית, מפני אלו החותרים כנגדה מבית". אל הצעת החוק הצטרפה חברת הכנסת מעוצמה יהודית לימור סון הר מלך.

חה"כ עמיחי אליהו מסר בתגובה להצעת החוק: "הצעת החוק הזו היא חשובה מאין כמותה. היא באה להעביר מהעולם את השימוש הציני והבזוי של סטודנטים שמקבלים תמיכה מהמדינה בחסות "אפלייה מתקנת" שהיא גזענות לכל דבר. הם מקבלים כסף ממדינת ישראל ופוגעים במדינה. הגיע הזמן לעצור את הטירוף הזה, הגיע הזמן לתקן".

מתן פלג, יו"ר תנועת 'אם תרצו' אשר סייעה בניסוח הצעת החוק מסר כי הוא "מברך על הצעת החוק החשובה של ח"כ אליהו. בשנה האחרונה נתקלנו במקרים רבים של הסתה לטרור באקדמיה ומולה שתיקה מוחלטת של ראשי המוסדות. בתור התחלה יש לייצר הרתעה מול המסיתים ולהבין שמי שמסית לטרור לא יתוגמל! תמיכה בטרור חייבת להפוך להיות לא משתלמת עבור סטודנטים. לא ייתכן שסטודנטים יצטרכו לשבת ליד תומכי טרור אחרי פיגועים כאילו כלום. זהו צעד ראשון בדרך להשבת השפיות והציונות לאקדמיה".

דגל פלסטין עמיחי אליהו סנקציות הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד