כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אמה של מלכות למנוחות

"אין מושלמת ממך": הגרב"מ ספד לרבנית • צפו

מסע ההלוויה של הרבנית שולמית אזרחי ע"ה, אם ישיבת 'עטרת ישראל' ורעייתו של ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שספד לה נרגשות. "שולמית, אין אמא מושלמת ממך, אין סבתא מושלמת ממך, אין אחות מושלמת ממך... תלמידי הישיבה הם תלמידייך, והם אוהבים מאוד מאוד מאוד מאוד. אני רוצה להודות לך על החינוך שחינכת אותם"

"אין מושלמת ממך": הגרב"מ ספד לרבנית • צפו
הגרב"מ אזרחי מספיד את רעייתו ע"ה צילום: רוני בן נאים

בשעת צהרים מוקדמת נערך בשכונת בית וגן הירושלמית מסע ההלוויה של הרבנית שולמית מחלה אזרחי ע"ה, אשת חבר ליבלחט"א ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי. אלפי אנשים ונשים, בוגרי ישיבת 'עטרת ישראל' לדורותיה ותלמידותיה של הרבנית מיובל שנים שעסקה בשדה החינוך, התקבצו לשכונת בית וגן למסע ההלוויה המרטיט שיצא מהבית המיתולוגי ברחוב קאסוטו 22, בסמוך למבנה הישן של ישיבת 'עטרת ישראל'.

בנה יחידה של הרבנית ע"ה, הגאון רבי בן ציון אזרחי רו"מ ישיבת 'עטרת ישראל', פתח את מסכת ההספדים, ודיבר על מסירותה של הרבנית למען ישיבת 'עטרת ישראל', ועל כך שהיא העמידה דורות של תלמידים. "כל בני הישיבה לדורותיה מרגישים כעת הרגשה של 'יתומים היינו ואין אם", אמר הגרב"צ בהספדו.

חתנה הגדול של הרבנית ע"ה, הגאון רבי אריאל מאיר וילנסקי ראש ישיבת 'אש התלמוד', דיבר על המעלה המופלאה של 'מעבירה על מידותיה' שהייתה לרבנית ע"ה, כיצד הייתה מתעלמת ודוחה לגמרי כל נדנוד של אכפתיות מפגיעה או עלבון אישיים, וקשר את תכונה זו לדברי הגמרא על רב הונא, שהחלים ממחלה קשה בזכות שהיה מעביר על מידותיו, כשגם הרבנית ע"ה הייתה בשנים האחרונות כמה פעמים במצב קשה, בין חיים למוות, וזכתה להינצל באופן מופלא בזכות מעלה זו.

חתנה של הרבנית, הגאון רבי יהושע העשיל קנל, מנהלה הרוחני של ישיבת 'עטרת ישראל' לצעירים, מירר בבכי בהספדו ודיבר על סגולותיה המיוחדות של הרבנית ע"ה, ובעיקר על מעלת שמירת הלשון של הרבנית ע"ה, שאותה למדה מאביה הגדול מרן המשגיח רבי מאיר חדש זצ"ל, בדרכו של מרן החפץ חיים זצ"ל שהיא זכתה בינקותה להיות בהלוויתו בראדין, ומופלא הוא הדבר כיצד כל ימיה היא לא הוציאה מפיה מילה רעה על שום אדם.

חתנה של הרבנית, הגאון רבי ישעיהו הדר גלזמן, ר"מ בישיבת 'עטרת ישראל', דיבר על מעלת האדם השלם, שהוא מי שלא עושה פעולה טובה באופן חד פעמי, אלא כל חייו עמל לעשות ולפעול טוב, וכזאת הייתה הרבנית שגילמה באישיותה את הלקח המוסרי שעליו חזר אביה המשגיח רבי מאיר חדש זצ"ל כל ימיו - "והיה ברכה", שהאדם בעצמו יהיה ברכה וייטיב, כדרך חיים, ולא יעשה ברכה באופן חד פעמי.

חתנה של הרבנית ע"ה, הגאון רבי אהרן וינר, ראש ישיבת 'חכמת שלמה – בית וגן' ורב הקהילה התורנית בקרית יובל, מירר בבכי בהספדו; "איך אפשר להספיד אמא?!" וקשר את דברי רבינו יונה על מעלת האדם השלם לרבנית ע"ה, שגילמה באישיותה את האדם השלם. והוסיף והביא על דברי חז"ל, שכשהאדם מגיע לשמים הוא אומר "עשיתי ככל אשר ציוויתני", ורש"י אומר על הפסוק "עשיתי ככל אשר ציוויתני - שמחתי ושימחתי אחרים", וזהו דבר שהרבנית יכולה להגיד כעת, כשהיא מגיעה לשמים, כי כל חייה היא גם הייתה בשמחה וגם שימחה אחרים, וגם כשהיא מסרה את נפשה עבור הרבצת התורה של בעלה הגדול ראש הישיבה שליט"א היא לא הרגישה שהיא מקריבה משהו, אלא עשתה את הכל מתוך שמחה. בסיום דבריו ביקש הרב וינר מהרבנית ע"ה סליחה בשם כל בני המשפחה אם לא נהגו בכבודה כפי הראוי לה.

לאחר מכן הספיד גיסה של הרבנית ע"ה, הגאון רבי יצחק אזרחי ראש ישיבת מיר, שתיאר את מעלותיה ותכונותיה התרומיות של הרבנית ע"ה, והאריך בדברים על מסירותה העצומה למען בעלה הגדול ראש הישיבה שליט"א ולמען כל מפעלותיו להרבצת התורה, בבחינת "אשת חיל מי ימצא".

אחיה של הרבנית ע"ה, הגאון רבי נפתלי חדש, משגיח ישיבת "אור אלחנן", הפליג בהספדו לזיכרונות העבר משנות קום המדינה, עת יצאה הרבנית להנחיל יהדות בקרב עולי תימן במעברות העולים, וחידד את מעלתה של הרבנית שכבר מגיל צעיר ביותר הייתה מחנכת בכל אישיותה והקרינה לתלמידותיה דוגמה אישית מופלאה. את הספדו חתם הגר"נ חדש בדברו על הכבוד העצום שנהגה הרבנית ע"ה באביהם הגדול מרן המשגיח זצ"ל.

בשם אלפי התלמידים הספיד הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון, אשר האריך וסיפר כיצד ביתה של הרבנית היה פתוח תמיד בפני תלמידי ובוגרי הישיבה, ותיאר כיצד היא נטלה חלק עיקרי בכל מפעלותיו הכבירים של ראש הישיבה שליט"א באישיותה ובנוכחותה האצילית.

אחרון הספיד בעלה הגדול ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי, שנפרד מרעייתו הרבנית בקול בוכים, ובהספד מרטיט לב חזר ואמר שהוא אינו ראוי לדבר על הרבנית ולמנות את מעלותיה, ולכן הוא יכול לדבר רק בשם התלמידים והמשפחה, ואז הכריז בקול בוכים: "שולמית, אין אמא מושלמת ממך, אין סבתא מושלמת ממך, אין אחות מושלמת ממך... תלמידי הישיבה הם תלמידייך, והם אוהבים מאוד מאוד מאוד מאוד. אני רוצה להודות לך על החינוך שחינכת אותם", והוסיף ודיבר על השלמות של רעייתו הגדולה.

לאחר ההספדים יצא מסע הלוויה לעבר בית החיים בהר הזיתים, שם נטמנה הרבנית בחלקה סמוכה לציון הוריה, הגאון רבי מאיר חדש זצ"ל והרבנית צביה לאה ע"ה.

 

שולמית אזרחי הרב ברוך מרדכי אזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד