ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
רכש חומרים כימיים

אחרי פיגוע המטענים: המחבל שנלכד תכנן לפוצץ טרמפיאדה עמוסה עם חיילים

לכידתו המוקדמת של המחבל אסלאם פרוח מנעה את המשך הפיגועים שתכנן. המחבל ביצע את הפיגוע בירושלים בתחכום רב ולאחר מכן שב לעבוד בעבודתו במפעל במישור אדומים

אחרי פיגוע המטענים: המחבל שנלכד תכנן לפוצץ טרמפיאדה עמוסה עם חיילים
המחבל אסלאם פרוח צילום: דוברות המשטרה

המחבל אסלאם פרוח שביצע בחודש שעבר את פיגוע המטענים הכפול בירושלים ונלכד אתמול (שלישי), תכנן להמשיך ולהוציא לפועל פיגועים במתווים דומים, כך דיווח הכתב הצבאי של גלי צה"ל, דורון קדוש.

הפיגוע הבא שתכנן פרוח היה פיגוע תופת בטרמפיאדה של חיילים בירושלים. הפיגוע היה אמור להתבצע באמצעות מטען נוסף שהכין. בחקירתו בשב"כ אמר פרוח כי היה מעדיף לפגוע בחיילים ולפוצץ טרמפיאדה עמוסה באחד הבקרים בבירה.

אחרי הפיגוע שהוא כבר הוציא לפועל, התקשו בשב"כ ובמשטרה להאמין שאדם אחד עומד מאחורי הביצוע, מכיוון שפרוח תכנן את הפיגוע לפרטי פרטים.

אחרי הפיגוע שב המחבל לעבוד כרגיל במפעל שבו עבד לפני הפיגוע וכמו כן שב להתגורר בביתו. גורמי ביטחון מתארים זאת כאילו חי חיים כפולים. ביום הוא עובד ובלילה הוא בונה מטעני חבלה, והכל מבלי שאף אחד מסביבתו ידע על כך. בני משפחתו תוחקרו בשב"כ ונמצא שאיש מהם לא היה מעורב ולכן כולם גם שוחררו.

המחבל היה בטוח שהצליח להסתיר את עקבותיו, ובתחילה הכחיש כל קשר לפיגוע, ורק בהמשך הודה בביצוע המעשה.

גורמי ביטחון אומרים כי העובדה שהמחבל היה תושב ישראל ובעל תעודת זהות כחולה, הקשתה להציף אותו במערכת כמי שמעשיו מעוררים חשד, וזאת בשל העובדה שאין לו רקע ביטחוני או פלילי.

המחבל רכש את החומרים שמהם הכין את חומרי הנפץ בחנויות שונות בישראל. למשל רכש חומרים כימיים בבתי מרקחת. בכל קנייה מוצר אחד כדי לא לעורר חשד, וזאת עדות נוספת לתחכום שפעל.

פרוח הסתיר גם את התכנים של דאע"ש שצרך ברשת. הוא ניסה להעלים את העקבות הדיגיטליות שהיו עלולות להסגיר אותו, ואכן פיגוע המטענים בירושלים יצא לפועל. עם זאת תפיסתו המוקדמת מנעה פיגועים נוספים, ואף הובילה ללכידת מפגעים נוספים שאינם קשורים לפיגוע אבל תכננו לבצע פעולות חבלה בעתיד.

שירות הביטחון הכללי מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד