כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בכפוף לשימוע

החברה הפיקטיבית ומנגנון הכספים: ראש העיר לשעבר יועמד לדין

הפרקליטות החליטה להעמיד לדין את ראש עיריית כפר יונה לשעבר, אפרים דרעי, בכפוף לשימוע | דרעי חשוד כי פעל לקדם את מטרותיו העסקיות והאישיות של מקורבו 

החברה הפיקטיבית ומנגנון הכספים: ראש העיר לשעבר יועמד לדין
אפרים דרעי צילום: מתוך פייסבוק

פרקליטות מחוז מרכז הודיעה לראש עיריית כפר יונה לשעבר, אפרים דרעי, כי נשקלת העמדתו לדין בחשד לעבירות מתחום טוהר המידות, וזאת בכפוף לשימוע שייערך לו, ככל שיחפוץ בכך.

על-פי החשד, ראש העיר ניהל קשר תדיר עם מקורבו אשר נאמן, ובין השניים שררו יחסי קירבה ונאמנות. קשר זה אמור היה למנוע מדרעי, כעובד ציבור, לעסוק בנושאים הקשורים בנאמן, אך למרות זאת הוא פעל לכאורה לאורך השנים באופן נמרץ על מנת לקדם במסגרת תפקידו כראש המועצה ולאחר מכן כראש העיר, את מטרותיו העסקיות והאישיות של נאמן.

בתוך כך, דרשי חשוד כי התערב בהליכים מינהליים שהתנהלו בעניינו, קידם את עמדותיו של נאמן ופעל על מנת שבקשותיו ייענו בחיוב. כך לדוגמא, השתתף באופן פעיל בדיוני ועדה מרחבית בעניין אישור הקמת תחנת הדלק של נאמן, כינס ישיבה שלא מן המניין לאישור תוספת תקציב לטובת פיתוח דרכי גישה שנדרשו להקמת התחנה, ואף פנה לוועדה בבקשה שתקל בדרישות להקמת קיר אקוסטי בשטחי התחנה.

כמו כן, במהלך 2015 הקימו דרעי ונאמן את חברת "אשת חיל", שבעלי השליטה הרשומים שלה היו חברה אחרת שבבעלות נאמן ואשתו של דרעי, וזאת על אף שלא היה לה כל קשר לחברה ומתוך כוונה להסתיר את מעורבותו בה. הקמת החברה הפיקטיבית ורישומה הכוזב, שימשו על-פי החשד כמנגנון להעברת כספי שוחד מנאמן לדרעי. בין היתר דרעי חשוד שקיבל מנאמן, באמצעות תלושי שכר כוזבים שהונפקו על שמה של אשתו, המחאות בסכום כולל של כ-150 אלף שקל.

בפרקליטות מציינים כי כבר בחודש יוני 2008 מצאה הוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרי ציבור ברשויות המקומיות במשרד המשפטים כי אכן קיים ניגוד עניינים בין דרעי לנאמן. חוות דעת זו הוגשה לבית המשפט והובאה לידיעתו, ובשנת 2014 דרעי התנגד לה וביקש לבטלה, אולם במקביל, המשיך לפעול לטובת נאמן ואף לא יידע את הוועדה או כל גורם משפטי במועצה או בוועדה בדבר הקשר העסקי שנוצר ביניהם. בחודש מרץ 2016, על בסיס המידע החסר שעמד לרשותה, הודיעה הוועדה כי אין בכוונתה לשנות את קביעתה הקודמת, אך גם חרף קביעה זו המשיך דרעי לפעול לטובת נאמן עד שנסתיימה כהונתו.

אפרים דרעי העמדה לדין שוחד שחיתות ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד