כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עם ישראל חי

בדרכים עקלקלות: העמותה שמחזירה לחיים את ספרי התורה העתיקים של צה"ל

פרויקט 'עוז והדר' מכשיר לשימוש מאות ספרי תורה פסולים שנמצאים במחסני צה"ל. מי שמסייעת להם במשימה החשובה זאת קרן עם ישראל חי ועכשיו גם לכם יש הזדמנות לעזור ואולי על הדרך לזכות בדירת פאר בירושלים 

בדרכים עקלקלות: העמותה שמחזירה לחיים את ספרי התורה העתיקים של צה"ל
מחזירים את עטרת הספר התורה ליושנה צילום: באדיבות המצלם

בדרכים עקלקלות ומשונות מצאו את עצמם שלל ספרי תורה מגיעים אל חזקתו של צבא הגנה לישראל הידוע בכינויו – צה"ל. אך בניגוד לחלק מהם הנמצאים בשימוש בקרב החיילים בבסיסים השונים ובשטח, ישנם ספרי תורה שלא שפר עליהם גורלם ומצאו את דרכם אל עבר מחסן צדדי, כאשר הם פסולים או בלויים ואיש לא דואג להכשירם.

להגרלת החלומות לחצו כאן>>>


ס
פר תורה • באדיבות המצלם

אל המקום הזה נכנס פרויקט 'עוז והדר' לתיקון ספרי תורה, שמוביל אורי דופלט, בשיתוף עם משרד הביטחון וצה"ל. "ישנם קרוב ל-400 ספרי תורה לתיקון בצבא", הוא מספר, "לעתים אנו מגייסים קהילות בחו"ל התורמות כספים לטובת שיקום הספרים. מי שהחלה לסייע לנו רבות לאחרונה היא קרן עם ישראל חי בראשות שמואל סקט".

קרן עם ישראל חי היא עמותה המסייעת לגופים שונים העוסקים בעשיית חסד ובתרומה לחברה. אחד הפרויקטים אליהם התגייסה לסייע, כאמור, הוא שיקום ספרי התורה הצה"ליים. "כאשר אורי דיבר איתי על נושא הספרים הרגשתי כאילו מדובר בתחיית המתים", אומר שמואל סקט, מנכ"ל הקרן, "לכתוב ספר תורה חדש זה מעולה. אבל לדעתי זאת מצווה גדולה הרבה יותר לקחת ספר שהיה פסול במשך 20 ו-30 שנים ולהחזיר אותו לשימוש בבסיסי צה"ל. זאת ממש מצווה גדולה. החיילים שומרים עלינו וספרי התורה שומרים על החיילים".

במהלך השנה האחרונה כבר הצליחה העמותה להכניס שני ספרי תורה ששוקמו לשני בסיסי צה"ל. בחודש מרץ נכנס ספר תורה מחודש לבסיס חטיבת כפיר בבקעת הירדן, באירוע שכלל מוזיקה ואוכל טובת בהשתתפות חיילי הבסיס. בחול המועד סוכות נערכה הכנסת ספר תורה בבסיס שיזפון של השיריון.

"שאלתי את אורי איזה בסיס אף אחד לא מוכן להגיע אליו", מספר סקט, "הוא אמר שלרוב אנשים מעדיפים לתרום ספרי תורה לבסיסים הקרובים לירושלים וכד'. בשיזפון הוא אמר, ישמחו גם לקבל ספר תורה. אני אוהב לעזור איפה שאחרים פחות מעדיפים. הבאתי את כל המשפחה להכנסת ספר התורה זאת. בעזרת השם אני רוצה להכניס ספר תורה לפחות פעם בשנה".

"ישנם כמה מאות ספרים פסולים בצה"ל", אומר אורי דופלט, "חלק אין מה לעשות וצריך לגנוז אותם, חלק אפשר לתקן ולהחזיר לשימוש. יש עוד הרבה ספרי תורה וכל מי שיכול לסייע יבורך. מעבר לנושא התיקון של הספר עצמו, אירוע הכנסת ספר התורה ממש מעלה את המורל לחיילים וכמובן מסייע להם ביום יום".

עכשיו יש גם לכם, הציבור הרחב, הזדמנות שלא תחזור לסייע במשימה החשובה הזאת. הגרלת הדירה הגדולה של קרן עם ישראל חי נמצאת לקראת סיום וכל מי שירכוש כרטיסים להגרלה יוכל לזכות בהזדמנות לדירה מעולה במיקום מיוחד בירושלים, ובנוסף גם לסייע בפדיון עוד ספר תורה מהמחסן בו הוא נמצא לטובת חיילי צה"ל.

הקרן מסייעת לשלל גורמים הפועלים לעשיית חסד ולחיזוק תורני בעם ישראל. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לרכוש את הכרטיסים במחיר כמה מאות שקלים בודדים לכרטיס. קרן עם ישראל חי תיקח את הכסף ותוודא שההשקעה שלכם תשתלם בכל מקרה באמצעות ספר תורה כשר שיגיע אל החיילים היקרים שלנו, שיוכלו ליהנות ממנו בכל ימות השנה. אז מהרו והירשמו ואולי עוד מספר חודשים תשבו בביתכם החדש בידיעה שהרווח כולו שלכם.

להגרלת החלומות לחצו כאן>>>

ספר תורה עם ישראל חי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד