כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לקראת ימי השובבי"ם

גדולי ישראל התכנסו במעונו של חכם משה צדקה

גדולי ישראל התכנסו במעונו של ראש ישיבת פורת יוסף חכם משה צדקה והורו: לקבוע שיעורים בהלכות טהרה. צפו בגלריה

גדולי ישראל התכנסו במעונו של חכם משה צדקה
כינוס גדולי ישראל בבית הגר"מ צדקה צילום: באדיבות המצלם

לקראת ימי השובבי"ם הקרבים ובאים, התכנסו גדולי ישראל במעונו של חכם משה צדקה ראש ישיבת פורת יוסף, על מנת לעורר על לימוד הלכות טהרה וקביעת שיעורי תורה בהלכות אלו במשך כל ימי השובבי"ם אשר מטרתם חיזוק וקדושת הטהרה.

גדולי התורה נשאו דברים והעלו את הבעיות הקימות שנובעות מחוסר ידיעת ההלכה הן בקרב אברכים בני התורה והן בקרב ציבור בעלי בתים ומסורתיים.

בכינוס ביקשו גדולי ישראל בהוראת הגר"מ צדקה, לקבוע כל שנה בשנה בימים אלה ימי השובבי"ם בכל בתי הכנסיות והמדרשות בארץ ובעולם, שיעורי תורה בהלכות טהרה, או לשלב זאת במסגרת השיעורים הקיימים ולהקדיש זמן מסוים ללימוד הלכות אלו אשר הם יסוד הבית היהודי.

כמו"כ עוררו גדולי ישראל על מוסרי השיעורים שיהיו ראויים ומוסמכים, בכינוס העלו רעיונות על הקמת בית דין שייתן הדרכה לרבני הקהילות תחת הנהגתם של גדולי הדיינים ובראשם חכם ניסים בן שמעון.

יצוין כי בפתחו של הכינוס העלו רבני הערים והדיינים שנטלו חלק בכינוס את הבעיות הקיימות כל אחד בעירו וכל זה מחוסר ידיעת ההלכה,  מקורבו של ראש הישיבה הגר"מ צדקה, הגאון רבי שמעון דרור ראש מוסדות תפארת וגדולה העלה את השאלות בהלכה שנשאל ושטח בפני גדולי ישראל את הצורך בחיזוק ושינון לימוד ההלכה.

בכינוס נטלו חלק, הגר"מ צדקה ראש ישיבת פורת יוסף, הראשון לציון הגרש"מ עמאר רבה של ירושלים, הגר"י כהן ר"י יקירי ירושלים, המקובל הגר"ב שמואלי ר"י נהר שלום, הגרי"ח סופר ר"י כף החיים, הגר"ש זעפראני אב"ד כתר תורה, הגר"נ נוסבוים ר"י חיי משה, הגר"מ מלכא רבה של אלעד, הגר"ב שרגא ראב"ד ירושלים, הגר"י טופיק רבה של ביתר, הגר"מ אלחדד חבר ביה"ד הגדול,  הגר"י זר חבר ביה"ד הגדול, הגר"ז כהן ראב"ד ת"א, הגר"א בר שלום רבה של בת ים, הגר"י שכנזי, הגר"י זכריה ר"י לב אליהו, הגר"ד זדה ר"י תורת אברהם, הגר"י עדס, הגר"י מועלם והגר"ש דרור.

הלכות טהרה שובבים הרב משה צדקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד