כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
התוועדויות עם האסירים

נרות חנוכה מאחורי סורג ובריח בכלא העתיק בעולם

הרב הראשי של רוסיה ביקר את האסירים היהודים בחג החנוכה וקיים פעילות ענפה בכל ימות חג החנוכה עם אסירים, קשישים וגלמודים. פעילות זו היא המשך לביקורים נוספים שנערכו בעוד מספר בתי כלא במוסקבה

נרות חנוכה מאחורי סורג ובריח בכלא העתיק בעולם
הרב לאזאר מבקר אסירים במוסקבה צילום: דוברות כלא בוטירסקי

נרות חנוכה מאחורי סורג ובריח בכלא העתיק בעולם: רבה הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר, ביקר בכלא 'בוטריסקי' שבמרכז מוסקבה בירת רוסיה, שם מתקיימת פעילות יהודית קבועה, הנערכת ברובה בין כותלי בית הכנסת שבתוך אחד האגפים השמורים ביותר בכלא, ופעילים מסורים מגיעים מדי שבוע למסירת שיעורי תורה וחסידות, הנחת תפילין, ואף עורכים התוועדויות חסידיות ביומי דפגרא, המרוממים את נפשם של האסירים היהודים הכלואים בו.

לכבוד חג החנוכה, הגיע רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, למסיבת חנוכה שנערכה בכלא. האירוע נפתח עם קבלת פנים מטעם הנהלת בית הסוהר, שהביעה את הערכתה על הפעילות הרוחנית שמשפיעה מאוד לטובה גם על כלל אלפי שאר האסירים במקום. בפגישה נכח גם רב השב"ס הרב אהרן גורביץ, אשר הציג בפני מפקדי וראשי בית הסוהר דוגמה של שלט הקדשה אותו יקבעו בקרוב במקום, להנצחת זכרו הטהור של החסיד הבלתי נשכח הרב מרדכי דובין ע"ה, שהיה עסקן ציבורי מפורסם לפני שנות דור, כיהן כיו"ר אגודת ישראל וציר בבית הנבחרים הלטבי, וניהל את הקהילה היהודית בלטביה ביד רמה, ופעל רבות לשחרורו של הרבי הריי"צ מחב"ד.

הרב דובין נאסר בכלא זה וישב בו כשלוש שנים, כמו הרבה חסידים בעלי מסירות נפש שהתענו בין כותלי המקום אשר פועל ברציפות יותר מ-240 שנה! בשעה היעודה ליוו הקצינים את הרב הראשי לעבר בית הכנסת, שם כבר המתינו יותר ממניין יהודים, שהתרגשו למראה האורח שכובד בהדלקת נרות חנוכה.

לאחר התפילה ושיעור תורה, נערכה התוועדות חסידית מרגשת ומרוממת. בסיום האירוע, העניקו ר' אלכסנדר זילברג ור' שלמה דישקו הפעילים במקום בכל השנה, ערכת מנורה לחנוכה לכל האסירים, יחד עם חבילת מזון וממתקים כשרים לכבוד החג. יצוין, כי פעילות זו היא המשך לביקורים נוספים שנערכו בעוד מספר בתי כלא במוסקבה במשך ימי החנוכה, לצד פעילות ענפה ומושקעת שנערכה בארגון מרכז החסד היהודי שערי צדק במוסקבה, לכלל האוכלוסייה הבוגרת, קשישים וגלמודים שקיבלו מבעוד מועד ערכות חג גדולות עם נרות וחוברת הדרכה להלכות ומנהגי ימי החנוכה.

רוסיה רבי בערל לאזאר חנוכה מוסקבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד