ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בפעם החמישית

ראש המועצה ניהל את הטיפול בפיגוע בליל שבת מביתו

מחבלים של הג'יהאד האיסלמי ירו לתוך היישוב שקד בפעם החמישית בשנה האחרונה ופגעו בחדר הילדים | ראש מועצת שומרון יוסי דגן שוחח טלפונית בליל שבת עם המח"ט ואלוף הפיקוד ודרש להטיל כתר על ג'נין

ראש המועצה ניהל את הטיפול בפיגוע בליל שבת מביתו
יוסי דגן צילום: גור דותן

מחבלים ירו בליל שבת צרורות של עשרות כדורים לעבר הישוב שקד. מספר קליעים פגע באחד מבתי היישוב, והכדורים חדרו דרך החלון לתוך חדר הילדים. בנס לא היו נפגעים. כוחות צה"ל פתחו בסריקות באזור אחר היורים.

זמן קצר לאחר מכן גדוד ג'נין של הג'יהאד האסלאמי קיבל על עצמו אחריות על הפיגוע: "הלוחמים שלנו ירו בצרורות לעבר ההתנחלות שקד בשעה 17:30".

מדובר בפעם החמישית בחודשים האחרונים שהיישוב סופג ירי. בחודש שעבר מחבלים מכפר טורה אל-ערביה ירו אל עבר אחד הבתים ביישוב שקד, ובנס לא היו נפגעים בנפש. לפני חודשיים התבצע ירי לעבר אותו יישוב, כאשר קליעים פגעו בשלושה בתים.

מיד לאחר הירי בערב שבת עדכן יו"ר ועד היישוב שקד, חי שמולביץ את ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן במצב. דגן הנחה בליל שבת את ועד היישוב וכלל הגורמים האזרחיים לטיפול במצב. 

במקביל דגן שוחח לאורך ליל השבת עם אל"מ אריק מויאל מח"ט מנשה, ומפקד פיקוד מרכז אלוף יהודה פוקס. קציני צה"ל עדכנו אותו בהערכת המצב. ראש המועצה דגן דרש לכתר את ג'נין ואת הכפר טורא אל-ערביה ממנו נורו היריות. בנוסף דרש יפתח מבצע לאיסוף נשקים הלא חוקיים בגזרה.

החלון שנפגע

מיד בצאת השבת שוחח ראש המועצה עם התושב שביתו נפגע מהירי, וחיזק את ידיו. דגן תקף הערב בחריפות את הממשלה היוצאת שלדבריו "נכשלה בביטחון ומפקירה את אזרחיה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר: "שוחחתי בצאת השבת עם התושב שביתו נפגע. מצד אחד התפעמתי והתחזקתי מעוז הרוח והאמונה הציונית של המשפחה היקרה הזו, שיחד עם כל תושבי השומרון והמדינה חזקים ועומדים איתן. ובאותה המידה הייתי שותף מלא לתסכול של התושב שביתו נפגע, מדובר באובדן ההרתעה והפקרות שהממשלה היוצאת חוללה בשטח פעם אחר פעם. הציבור והעם כולו מצפה מהממשלה הנכנסת להפוך את הקערה - להחזיר את המחסומים הביטחוניים סביב הכפרים בצפון השומרון, מהם יוצאים הנפגעים בשנה האחרונה. יש להורות על מבצע מידי לאיסוף נשקים הלא חוקיים המסתובבים בשטח אצל המחבלים וארגוני הטרור והפשיעה. יש לפעול לפירוק את תשתית הטרור של הרשות הפלשתינית ולשים סוף לפיגועים".

יו"ר ועד היישוב חי שמולביץ שיתף בכאב: "איך יכול להיות שבשנת 2023 אנחנו לא יכולים להיות בטוחים בביתנו מהטרור הזה? איך יכול להיות שפעם אחר פעם, מגיעים לאותה נקודה, באין מפריע, ויורים ירי פרוע וללא הבחנה?! היכן ההרתעה? היכן הביטחון שלנו?".

יוסי דגן פיגוע שומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד