כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אירוע מוזיקלי מרגש

מגדילים את האור: כך חגגו את חג החנוכה באהל שרה

נר לאחד נר למאה: הבחורים המיוחדים של "ישיבת תפארת שמואל" חגגו את מסיבת חנוכה בלימוד משותף של "אבות ובנים", דיירי מעון כת"ר נהנו מאירוע מוזיקלי מרגש ובמערך הדיור הדליקו חנוכיה בכל ערב • הרב אברהם גינזבורג ראש מוסדות אהל שרה: "חג החנוכה אמנם הסתיים אך האור שניצת בדירות, במרכזים ובבתי הספר של אהל שרה, ימשיך לבעור ולגדול עוד ימים ארוכים"

מגדילים את האור: כך חגגו את חג החנוכה באהל שרה
מסיבת חנוכה צילום: יח"צ

חג החנוכה מסמל יותר מכל מועד בלוח השנה היהודי את ניצחון האור על החושך. באהל שרה מאירים לא רק בשמונת ימי החנוכה, לאורך כל השנה כולה מצליחים להפוך כל ניצוץ קטן לאבוקה גדולה, מגלים בכל נשמה מיוחדת את הכוחות החבויים בה, ויחד יוצרים אור שמאיר למשפחה, לקהילה ולחברה.

גם שמונת ימי החג נחוגו עם הרבה אור וחום בכל המערכים של אהל שרה, מבתי הספר לילדים ועד למערך הדיור למבוגרים. פעילויות מרתקות, הכנת חנוכיות, מעמד הדלקת נרות ומסיבות חנוכה מקפיצות העניקו למאות החניכים והדיירים של אהל שרה את ההזדמנות השווה לחגוג את חג האורות כעמך בית ישראל.

אחת המסיבות ה'מיוחדות' התקיימה בישיבת תפארת שמואל המיועדת לבחורים מרקע ישיבתי עם מוגבלות שכלית קלה עד בינונית. הורי הנערים הוזמנו למסיבת חנוכה מרגשת בהם זכו לשבת אבות ותלמידים, זה לצד זה וללמוד יחד את ענייני דיומא, כשבמקביל נהנות האמהות מסדנא חווייתית בהנחיה של צוות קלינאיות התקשורת. בסיום התיישבו ההורים יחד עם הנערים סביב השולחן ליצירה משותפת של הכנת נרות לחנוכיה מדונג צבעוני.

עוד מסיבת חנוכה שמחה במיוחד נערכה לדיירי מעון מרכז כת"ר. בליווי מוזיקלי של הזמר הרשי אייזנבאך והאורגניסט צביקי לוקר נהנו ילדי המעון מהלהט המיוחד של שירי החנוכה. לכמה רגעים הונחו המוגבלויות הקשות בצד, ויחד התחברו הלבבות לאבוקה אחת של אור ושמחה.

גם במערך הדיור של 'אהל שרה' שכולל למעלה מ 30 דירות הפזורות ברחבי העיר, חגגו את חנוכה כדת וכדין, כמו בכל בית יהודי. בכל ערב נערכה הדלקת נרות חגיגית עם מטעמי החג, סופגניות ולביבות

ואיך לא, גם משחקי סביבונים. הדיירות נהנו גם ממסיבת חנוכה מקפיצה שכללה מופע להטוטים והרקדה סוחפת.

הגב' מלכה ויינברג, מנהלת אהל שרה, מסכמת את פעילות הארגון בימי החנוכה: "אין דבר יותר מרגש יותר מלראות את האור שנדלק בעיני החניכים של אהל שרה, ילדים ובוגרים כאחד, ששמחים שרים ורוקדים סביב החנוכיות במהלך שמונת ימי החג. האפשרות להעניק חוויה שלמה ומותאמת סביב חגי ישראל ומועדי השנה ניצבת כנר לרגלינו. היא זו שמנחה אותנו להמשיך בעשייה המבורכת"

לדברי הרב אברהם גינזבורג, ראש מוסדות אהל שרה: "חג החנוכה אומנם הסתיים אך האור שניצת בדירות ובמוסדות הלימוד של אהל שרה, ימשיך לבעור עוד ימים ארוכים. כשילד יהודי טהור זוכה להדליק נר חנוכה, בוגר שמצליח להבין את משמעות החג או נערה מיוחדת שמתמלאת בחדווה של נתינה זו הסיבה שהורי ז"ל הקימו את הארגון, ובזכותה אנו ממשיכים להפיץ את האור".

אהל שרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד