כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מתערב במשבר

המחלוקת על רפורמת הקומה הכשרה: בן גביר נגד הצעת 'אגודה'

לאחר שעד כה המחלוקת סביב ביטול רפורמת הקומה הכשרה התנהלה בין מרכיבי מפלגת 'יהדות התורה', בהסכם הקואליציוני נחשף כי ב'עוצמה יהודית' לוקחים חלק בסוגייה ומודיעים כי הם מתנגדים לנוסח של 'אגודה ישראל'. תוך חודש: הממשלה תצטרך להביא נוסח מוסכם | כל הפרטים

המחלוקת על רפורמת הקומה הכשרה: בן גביר נגד הצעת 'אגודה'
יצחק גולדקנופף//איתמר בן גביר צילום: פלאש 90

המחלוקת סביב ביטול רפורמת הקומה הכשרה לא נשארת רק בתוך 'יהדות התורה' כאשר היום (רביעי) מתברר כי גם 'עוצמה יהודית' תהיה חלק מהדיונים על נוסח הפשרה. במפלגתו של בן גביר הודיעו כי הם מתנגדים לנוסח של 'אגודת ישראל'.

בשבועות האחרונים התנהל המחלוקת בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' סביב נוסח ביטול הרפורמה, כאשר ב'דגל' דרשו הצעה שתאפשר הקמת ועדות רבנים נוספות שיהיו אחראיות על הטלפונים הכשרים - בעוד 'אגודה' דרשה שרק ועדת הרבנים הנוכחית, השייכת לחסידות גור, תישאר.

משה גפנימשה גפני

משה גפני. יביאו נוסח מוסכם בתוך 30 יום. צילום: פלאש 90

המחלוקת בסוגייה הובילה למשבר בימים האחרונים סביב החתימות על ההסכמים הקואליציוניים, אך בסוף הגיעו לפשרה שאומרת כי יביאו נוסח חדש מוסכם תוך 30 יום מהקמת הממשלה, שיהיה מקובל גם על מועצת גדולי התורה החסידית וגם על מועצת התורה הליטאית.

אלא שלא רק הם יהיו חלק בדיונים על הפשרה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בן גביר מעוניין לקחת חלק בעניין, והוא מביע התנגדות לנוסח שהציעו ב'אגודת ישראל'. בהסכם הקואליציוני נכתב: "רה"מ יביא בהסכמת כל סיעות הקואליציה נוסח מוסכם תוך 30 מיום הקמת הממשלה. סיעת עוצמה יהודית מודיעה כי היא מתנגדת להצעת אגודת ישראל".

ההסכם הקואליציוני עם בן גבירההסכם הקואליציוני עם בן גביר
הנוסח בהסכם הקואליציוני עם בן גביר בו נכתב כי הוא מתנגד להצעת 'אגודה'

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במפלגתו של בן גביר לא אהבו חלק מהסעיפים שהיו כתובים בנוסח ודרשו להוסיף גם סעיפים נוספים, אך הם מבהירים כי הם לא מתנגדים באופן גורף לכל ההצעה. ב'עוצמה' רוצים לקחת חלק בניסיונות הפשרה, כך שלא רק 'דגל התורה' ו'אגדות ישראל' יכריעו בנושא.

איתמר בן גביר הקומה הכשרה יהדות התורה הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד