ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
אדלשטיין עקץ, הצעת כץ נדחתה

נתניהו החל בחלוקת התיקים בליכוד; ההפתעות, המרוויחים והמאוכזבים

במהלך השעות האחרונות נועד ראש הממשלה המיועד נתניהו עם חברי סיעת הליכוד והודיע להם על חלוקת התיקים. המינויים הצפויים: גלנט בביטחון, יריב לוין יתפטר מתפקיד היו"ר וימונה לשר המשפטים | הניסיונות להגיע לסיכום מול ישראל כ"ץ עלו בתוהו ואדלשטיין נעלב ועקץ

נתניהו החל בחלוקת התיקים בליכוד; ההפתעות, המרוויחים והמאוכזבים
נתניהו ויריב לוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשעות אחר הצהריים (רביעי) החל ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בסבב חלוקת התיקים בין חברי סיעת הליכוד. את הסבב הוא צפוי להמשיך בשעות הערב ומחר כדי לסיים את החלוקה קודם השבעת הממשלה שצפויה מחר בשעות הבוקר.

את הסבב החל נתניהו בפגישה עם יואב גלנט שעודכן כצפוי כי ימונה לשר הביטחון; אחריו נכנס חיים כץ שימונה לשר התיירות. בגזרת ההפתעות נמצא יואב קיש שימונה לשר החינוך והשר המקשר בין הכנסת לממשלה. כצפוי, יריב לוין שעוזב את תפקיד יו"ר הכנסת בו החזיק באופן זמני, ימונה לשר המשפטים.

לאורך הערב נמשכות פגישות אישיות של חברי הליכוד עם היו"ר נתניהו שמודיע להם על התפקיד שיקבלו: ראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר יכהן כשר החקלאות וח"כ שלמה קרעי יכהן כשר התקשורת. ח"כ מירי רגב חוזרת למשרד התחבורה. 

בנוסף, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו החליט למנות את ח"כ מיקי זוהר לשר התרבות והספורט ואת ח"כ אופיר אקוניס לשר החדשנות, המדע והטכנולוגיה.

ח"כ עידית סילמן שגרמה להפלת הממשלה הקודמת תמונה לשרת איכות הסביבה.

מי שיצאו מאוכזבים מהפגישה עם נתניהו היו חברי הכנסת ישראל כץ ויולי אדלשטיין; לאחרון הוצע תפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון, אדלשטיין זעם על כך ואמר לנתניהו "לא ממך אקבל את התפקיד, אתמודד עליו בסיעה בעצמי".

המאוכזב השני הוא ח"כ ישראל כץ שקיבל הצעה לכהן בתפקיד שר כלכלי או שר האנרגיה בתחילת הקדנציה ובמחצית השנייה שלה ימונה לתפקיד שר החוץ, כשבמחצית הראשונה יכהן בתפקיד שר החוץ ח"כ אלי כהן. ישראל כץ יצא זועם מהפגישה עם נתניהו, לאחר שנתניהו סירב לדרישתו לכהן ראשון ברוטציה על תיק החוץ. 

בשעות הקרובות יחולקו שאר התיקים, בהם משרד התחבורה, משרד התקשורת (ככל הנראה שלמה קרעי), שר האנרגיה, ומשרד הכלכלה לצד תיקים נוספים הנחשבים זוטרים. מטרתו של נתניהו היא לצמצם את רשימת המאוכזבים בסיעתו למינימום האפשרי כדי שאלה לא יתנקמו בו בהצבעות בכנסת.

חלוקת התפקידים בש"ס

בתוך כך, לאחר החלטת חברי מועצת חכמי התורה, הודיע היום אריה דרעי באופן רשמי לחברי הכנסת על רשימת התפקידים בממשלה ובכנסת.

לפי החלוקה, תתקיים רוטציה על משרד הרווחה, בו יכהנו שני שרים, יעקב מרגי ויואב בן צור. תחילה יכהן מרגי בתפקיד שר הרווחה במחצית הראשונה של הקדנציה, ברוטציה עם ח"כ יואב בן צור.

ח״כ יואב בן צור יכהן תחילה בתפקיד שר במשרד הרווחה ויהיה אחראי על הביטוח הלאומי וזרוע התעסוקה במשרד הרווחה. במחצית השנייה של הקדנציה יכהן כשר הרווחה.

בתפקיד השר לשירותי דת יכהן מיכאל מלכיאלי, ח"כ חיים ביטון יכהן בתפקיד שר במשרד החינוך. ח"כ משה ארבל יכהן בתפקיד סגן שר הפנים והבריאות.

ח"כ ינון אזולאי יכהן בתפקיד יו״ר סיעת ש״ס בכנסת וחבר וועדת הכספים ובמחצית השנייה של הקדנציה יכהן בתפקיד יו״ר וועדת הכנסת.

ח"כ משה אבוטבול יכהן בתפקיד סגן שר החקלאות, ח״כ אוריאל בוסו יכהן בתפקיד יו"ר וועדת הבריאות וסגן יו״ר הכנסת ח"כ יוסף טייב יכהן בתפקיד יו"ר וועדת החינוך.

עוד הוחלט כי בשלב הראשון יתפטרו רק שני חברי הכנסת, יעקב מרגי ויואב בן צור ותחתיהם ייכנסו לכהן כחברי כנסת, יונתן משריקי ונתנאל חייאק.

הליכוד בנימין נתניהו תיקים ישראל כץ יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד