כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
התקנים יאוחדו

בשבוע הבא: הרפורמה בייבוא מוצרי המזון יוצאת לדרך

במסגרת הרפורמה, משרד הבריאות יאחד את התקן הישראלי והאירופי על מוצרי מזון. בין המוצרים שהוכנסו: ריבה, פסטה, תה, ירקות ועוד

בשבוע הבא: הרפורמה בייבוא מוצרי המזון יוצאת לדרך
חיפה צילום: משה שי, פלאש 90

משרד הבריאות הציג היום (רביעי) את הרפורמה בייבוא מוצרי המזון, שצפויה להקל על היבואנים, ולהשפיע גם על הורדת המחירים לצרכנים. ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה: "המטרה שלנו היא לשמור על בריאות הציבור ולהפחית את הרגולציה והבירוקרטיה בייבוא". הרפורמה, לדבריה, תיכנס לתוקף ב-1 בינואר, 2023. "אנחנו מאמינים שיהיו פחות עיכובים בנמלים, יוביל את התחרות ויוריד מחירים".

במסגרת הרפורמה יתאפשר לאחד מוצרי מזון שבתקן הישראלי לזה האירופי, ובכך לצמצם את הדרישות קודם מכירת המוצרים. ההערכות הן כי הרפורמה תקצר את ההליך ב-20 ימים. פנינה אורן, ראש שירות המזון הארצי במשרד הבריאות אמרה: "לראשונה, אימצנו רגולציה אירופאית, אנחנו באים ואומרים היום כי היבואן אחראי על המזון שהוא מייבא ואנחנו כמשרד הבריאות דואגים לפיקוח ולשמירה על בריאות הציבור".

חשוב לציין שמזונות בעלי סיכון גבוה הוחרגו מהרפורמה: מזון לתינוקות, מזון ייעודי לבי"ח ומוסדות בריאות, תוספי תזונה וכן ייבוא בשר ומוצריו.

"ייבואן נאות", יתוגמל גם הוא במסגרת הרפורמה, ומעתה אם יעמוד בסטנדרטים של משרד הבריאות, לא יצטרך לחכות לאישור הפיקוח בנמל אלא יפקח בעצמו על המוצרים שלו. ברפורמה משתתפים כ-100 יבואנים, ועד סוף שנת 2023 במשרד הבריאות מקווים שיצטרפו 200 ייבואנים נוספים. בין מוצרי המזון שנכללים ברפורמה: ירקות קפואים, פסטה, שוקולד, מרקים יבשים, ריבות,  תבלינים, תה,  ועוד.

משרד הבריאות רפורמה שרון אלרעי פרייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד