ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
אחרי הודעת היו"ר

עו"ד בסרגליק יתמודד על תפקיד ראש לשכת עורכי-הדין: "המחנה בראשותי יציל אותה"

אחרי הודעת היושב ראש אבי חימי שלא יתמודד בבחירות הקרובות לראשות הלשכה, עו"ד אייל בסרגליק הודיע כי יתמודד לתפקיד ראש לשכת עורכי-הדין | "הגיע הזמן לעשות שינוי, כי לא מאוחר להציל את הבית"

עו"ד בסרגליק יתמודד על תפקיד ראש לשכת עורכי-הדין: "המחנה בראשותי יציל אותה"
עו"ד אייל בסרגליק צילום: ליאת מנדל

הסניגור הפלילי הבכיר אייל בסרגליק הודיע כי יתמודד לתפקיד ראש לשכת עורכי-הדין. זאת, אחרי הודעת היושב ראש אבי חימי שלא יתמודד בבחירות הקרובות לראשות הלשכה, על רקע הקמת הממשלה החדשה.

בסרגליק, בן 44, מחזיק בשני תארים אקדמיים שניים: תואר שני במשפטים ובמנהל עסקים בהצטיינות יתרה ותואר במשפטים בהצטיינות מאוניברסיטת בר-אילן. כיום חולש בסרגליק על אחד ממשרדי עורכי-הדין המובילים בישראל בתחומי המשפט הפלילי, צווארון לבן, משפטי צבאי, תעבורה, נדל"ן וליטיגציה אזרחית. יחד עם חברת היזמות שהקים לפני מספר שנים, מונה קבוצת בסרגליק כ-30 עורכי-דין ועובדים.

משרדו של בסרגליק נכלל באופן תדיר בדירוגים של Bַַ&D ו-BDI בכל תחומי פעילותו של המשרד. בסרגליק נחשב למי שבנה את עצמו והגע למעמדו "בשתי ידיים", וככזה המחובר הן לסקטור העסקי והן לגווארדיה המשפטית. בסרגליק שימש עד לאחרונה כיו"ר הפורום הפלילי בלשכה.

בשנים האחרונות בלט בסרגליק בין היתר בזכות הייצוג הפלילי שהעניק לחייל אלאור אזריה, יוסי כמיסה עוזרו לשעבר של ח"כ אביגדור ליברמן, חיילת מג"ב אוריאן בן כליפא שהואשמה בתקיפה ועוד. בעבר ייצג בסרגליק גם בפרשיות צווארון לבן סבוכות כמו פרשת הבנק למסחר, פרשת ח"כ חיים כץ, פרשת יועצי ההשקעות של בנק לאומי, עניין חפציבה, נתיבי ישראל, תעשייה אווירית, פרשת השוחד של הקבלן דודי אפל ועוד.

"אבי חימי החליש את לשכת עורכי הדין ובגללו היא בסכנת סגירה. הוא ידע שהוא לא ייבחר ופחד שכולם יראו שהאג׳נדה אותה הוא הוביל ריסקה את הלשכה ועומדת בניגוד מוחלט לדעת עורכי הדין", מסר עו"ד בסרגליק. 

מסקר שערך המטה הנבנה של בסרגליק באמצעות מכון מדגם של מנו גבע, עולה כי 62% מעורכי-הדין בישראל אינם מרוצים מתפקודו של יו"ר הלשכה הנוכחי, עו"ד אבי חימי. "חימי וחלק מאנשיו ומקורביו עשו בלשכה כבשלהם, ולכן, ורגע לפני כיבוי האורות החלטתי לעשות מעשה, ולהציע את מועמדותי לתפקיד ראש הלשכה", הוא מוסיף.

לדבריו, "לאחר שנים שבהן סבלה לשכת עורכי-הדין מתדמית בעייתית הן מבית והן מחוץ, לא תפקדה ולא השפיעה, הגיע הזמן לאחד את השורות ולהוביל את הלשכה גבוה למקום בו היא ראויה להיות – לא ככלי פוליטי של צד כזה או אחר, אלא כגוף מקצועי שיעסוק בחיזוק הלשכה, יטפל בסוגיות הנוגעות לעורכי הדין כגון רווחת עורכי הדין, הצפת המקצוע וכד׳, כזה שמצד אחד פתוח לביקורת ההולכת וגוברת מקרב הציבור על תפקוד מערכת המשפט וכרסום עקרון הפרדת הרשויות; אך מצד שני גם מבין שכל שינוי, ואין ספק שנדרשים שינויים במערכת, יש לבצע באופן מדוד ושקול."

אייל בסרגליק לשכת עורכי הדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד