י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
המרוצים והמאוכזבים

סבב התפקידים בליכוד לקראת סיום: אלו הח"כים שכבר שובצו

לאורך היום נפגש יושב ראש הליכוד בנימין נתניהו עם חברי סיעתו כדי להודיע להם את התפקיד שאותו ימלאו בממשלה שתושבע מחר | לא מעט מינויים מפתיעים כדוגמת יואב קיש ועידית סילמן ששודרגו משמעותית | ויש גם את המאוכזבים שעדיין לא ברור איזה תפקיד ימלאו

סבב התפקידים בליכוד לקראת סיום: אלו הח"כים שכבר שובצו
חיים כץ ובנימין נתניהו צילום: באדיבות המצלם

החל משעות הצהרים המוקדמות אמש, ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו מחלק את תפקידי השרים וראשי הוועדות לחברי סיעת הליכוד, כשהוא מקווה לסיים את החלוקה עד לטקס השבעת הכנסת מחר.

עד כה חולקו רוב משרדי הממשלה שבידי הליכוד, כאשר נותרו עדיין כמה חברי כנסת מאוכזבים אותם ינסה נתניהו לרצות עד לטקס השבעת הממשלה מחר בשעות הצהריים.

את סבב החלוקה החל נתניהו בפגישה עם יואב גלנט שעודכן כצפוי כי ימונה לשר הביטחון; אחריו נכנס חיים כץ שימונה לשר התיירות. בגזרת ההפתעות נמצא יואב קיש שימונה לשר החינוך והשר המקשר בין הכנסת לממשלה. כצפוי, יריב לוין שעוזב את תפקיד יו"ר הכנסת בו החזיק באופן זמני, ימונה לשר המשפטים.

נתניהו עם שר הביטחון יואב גלנט.

אתמול, לאורך הערב נמשכו פגישות אישיות של חברי הליכוד עם היו"ר נתניהו שהודיע להם על התפקיד שיקבלו: ראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר יכהן כשר החקלאות וח"כ ד"ר שלמה קרעי יכהן כשר התקשורת. ח"כ מירי רגב חוזרת למשרד התחבורה.

נתניהו עם שר התקשורת שלמה קרעי.

בנוסף, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו החליט למנות את ח"כ מיקי זוהר לשר התרבות והספורט ואת ח"כ אופיר אקוניס לשר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, חבר הכנסת עידית סילמן תמונה לשרה לאיכות הסביבה, וח"כ עמיחי שיקלי ימונה לשר התפוצות והשיוויון החברתי. ניר ברקת ימונה לשר הכלכלה וגלית דיסטל שרה במשרד ראש הממשלה.

השר המיועד עמיחי שיקלי עם בנימין נתניהו.

מי שיצאו בינתיים מאוכזבים מהפגישה עם נתניהו היו חברי הכנסת ישראל כץ ויולי אדלשטיין; לאחרון הוצע תפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון, אדלשטיין זעם על כך ואמר לנתניהו "לא ממך אקבל את התפקיד, אתמודד עליו בסיעה בעצמי".

המאוכזב השני הוא ח"כ ישראל כץ שקיבל הצעה לכהן בתפקיד שר כלכלי או שר האנרגיה בתחילת הקדנציה ובמחצית השנייה שלה ימונה לתפקיד שר החוץ, כשבמחצית הראשונה יכהן בתפקיד שר החוץ ח"כ אלי כהן. ישראל כץ יצא זועם מהפגישה עם נתניהו, לאחר שנתניהו סירב לדרישתו לכהן ראשון ברוטציה על תיק החוץ.

נתניהו עם שר החינוך יואב קיש.

בשעות הקרובות יחולקו שאר התיקים, בהם משרד האנרגיה, לצד תיקים נוספים הנחשבים זוטרים. מטרתו של נתניהו היא לצמצם את רשימת המאוכזבים בסיעתו למינימום האפשרי כדי שאלה לא יתנקמו בו בהצבעות בכנסת.

נתניהו עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר.

הליכוד הרכבת ממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד