כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
האדמו"ר שאל את פוסק הדור

כשהמשיח יגיע יהיו חסידים וליטאים? • צפו

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק ביקר במעונו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך וזאת לאחר ביקורו של הגר"מ בחצר החסידות בימי החנוכה. 'בחדרי חרדים' מביא את השיחה של פוסק הדור והרבי, והשאלה המעניינת: האם כשמשיח יגיע יישארו ליטאים וחסידים או שכולם ייהפכו לחסידים? צפו 

כשהמשיח יגיע יהיו חסידים וליטאים? • צפו
הרבי מתוא"י בביקור אצל פוסק הדור צילום: באדיבות המצלם

במהלך ביקור גומלין של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שנערך השבוע במעונו של פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך, הודה האדמו"ר לפוסק הדור על השתתפותו ב'טיש לחיים' שנערך בשבוע שעבר בחצר בתולדות אברהם יצחק, ושוחח עם פוסק הדור בענייני השעה.

במהלך השיחה התייחס הגר"מ שטרנבוך לתאונה הטראגית שאירעה השבוע בה נהרגו שני בחורי ישיבות מחסידות ויז'ניץ, ואמר: "נעבעך היום נהרגו שני בחורים מויז'ניץ בתאונה. דרכי ה' נסתרות. פעם כשיהודי נהרג באופן טראגי, כל בית ישראל היו נרעשים והתפללו, אבל היום לצערנו כבר התרגלנו כ"כ לצרות, עד ששומעים צרות ולא מתפעלים".

כמו כן, במהלך השיחה הקשה האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בפני פוסק הדור, האם כשמשיח יגיע יישארו ליטאים וחסידים או שכולם ייהפכו לחסידים? פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך השיב על כך: יש אומרים בשם הבעש"ט הקדוש שהחסידות תהיה רק למאתיים שנה, ואחרים פירשו בכוונתו שלאחר מאתיים שנה כולם יהיו חסידים ולא יהיה חילוק בין ליטאים לחסידים. אמנם יתכן לפרש עוד בכוונתו שלאחר מאתיים שנה גם הרבנים הליטאים ינהגו מנהג שררה ו'רעביסטווע' כמו אצל האדמו"רים, מה שלא היה קיים בעבר.

בסיום הביקור, סיפר פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך סיפור מרעיש שאירע לו בצעירותו עם מרן הרב מבריסק זצ"ל: "זכיתי והיה לי קביעות יומית לדבר בלימוד עם מרן הרב מבריסק זצ"ל. והנה פעם אחת אירע שבאתי באיחור לקביעות שהיה לי עם מרן הרב מבריסק, ושאלני הרב מבריסק היכן הייתי ומה אירע שאיחרתי, והשבתי לו בפשטות "גארנישט, סתם לוויה עיכבה אותי בדרכי".

הרב מבריסק התפעל מהתשובה ואמר לי: "הלוויה זה גארנישט? הלא כל לוויה הוא עולם ומלואו – שהלא אז נידון האדם על כל מעשיו וצריך למסור דין וחשבון על כל מעשיו, ומוליכים אותו לקבל שכר על מעשיו או רח"ל עונש על חטאיו, ולוייה איננה עניין של מה בכך – "סתם הלוויה".

והוסיף הרב מבריסק וסיפר לי כי בהיותו ילד כבן שש או שבע כבר היה אביו הגר"ח זצ"ל מייראו מן המיתה, והיה מספר בפניו שעל כל דיבור ודיבור – ואפילו על מחשבות, עתיד האדם לתת דין וחשבון, ובעולם הבא יש גיהינום, והגיהינום בוער ושורף, ומאידך גיסא הסביר לו גודל שכר המצווה בכל רגע ורגע, ואמר לי שנפל עליו פחד כזה כששמע את דברי אביו - עד שלא פג הפחד ממנו בכל ימי חייו.

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק התרגש מאוד מהסיפור המרעיש עם מרן הרב מבריסק, וחזר על הסיפור בפני מקורביו באומרו כי זהו סיפור שיש בו 'מוסר השכל'.

הרב משה שטרנבוך הרבי מתולדות אברהם יצחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד