כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תרופה קטלנית

אוזבקיסטן: 18 ילדים מתו מסירופ שיעול שיוצר בהודו

18 ילדים מתו באוזבקיסטן לאחר שקיבלו סירופ שיעול מחברה הודית. הודו מייצרת שליש מהתרופות בעולם, בעיקר תרופות גנריות. החברה הפסיקה את ייצור הסירופ באופן זמני

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: ויקיפדיה

משרד הבריאות של אוזבקיסטן מסר כי 18 ילדים מתו לאחר שתיית סירופ שיעול המיוצר על ידי יצרנית תרופות הודית. מהמשרד נמסר כי בדיקות ראשוניות הראו כי התרופה מכילה אתילן גליקול, חומר רעיל.

הילדים קיבלו את הסירופ ללא מרשם רופא. גם הכמות שהם צרכו עלתה על המינון הסטנדרטי לילדים. ההאשמה מאוזבקיסטן מגיעה שבועות לאחר שגמביה גם דיווחה על מקרי מוות של ילדים לסירופ שיעול מתוצרת חברה הודית אחרת.

משרד הבריאות של הודו מסר בהצהרה כי פקידיו "בקשר שוטף עם רגולטור התרופות הלאומי של אוזבקיסטן בנוגע לנושא" מאז 27 בדצמבר. המשרד הוסיף כי פקידי בריאות ערכו בדיקה של המפעל במדינת אוטר פראדש. "הדגימות של סירופ השיעול נלקחו משטח הייצור ונשלחו למעבדה אזורית לבדיקות סמים לבדיקה", נכתב בהודעה.

סוכנות הידיעות ANI ציטטה בכיר בחברה שאמר כי החברה הפסיקה את ייצור הסירופ באופן זמני. הוא הוסיף כי הממשלה עורכת בירור וכי המשרד יפעל בהתאם לחוק. הודו מייצרת שליש מהתרופות בעולם, בעיקר תרופות גנריות.

הודו סירופ תרופה אוזבקיסטן גמביה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד