כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
צפו בגלריה

חידוש ענין מסירת החבורות ומסיבת חנוכה בישיבת פוניבז'

בישיבת פוניבז' בגבעה בבני ברק חגגו את מסיבת החנוכה יחד עם "תקנת החבורות" שכל בחור לפי סדר מסוים מוסר חבורה לבני הוועד שבו הוא לומד, דבר שגורם לכך שכל בחור ירגיש מחויבות להבין ולדעת כראוי את הסוגיא. צפו בגלריה

חידוש ענין מסירת החבורות ומסיבת חנוכה בישיבת פוניבז'
מסיבת חנוכה בישיבת פוניבז' צילום: באדיבות המצלם

בישיבת פוניבז' ערכו כמידי שנה את מסיבת החנוכה המסורתית לבני הישיבה בחדר האוכל בהשתתפות ראשי ורבני הישיבה. במהלך המסיבה נשאו דברים הגאון רבי חנוך הבלין מרבני הישיבה וכן המשגיח הגה"צ רבי אהרן זלזניק.

את המשא המרכזי נשא ראש הישיבה הגר"ש מרקוביץ, ולאחר שדיבר על סגולת הימים הללו ועל חובתנו בשעה זו הוסיף בסיום דבריו "רציתי לעורר שוב את ענין החבורות, זה היה בשנה שעברה כשלמדו כתובות, עכשיו לומדים יבמות, לוקח כמה חודשים עד שמצליחים להיכנס לעניינים הקשים של יבמות, אבל עכשיו כולם נמצאים אחרי זה, כולם כבר בתוך הסוגיות. וכאן נחדש שוב ביתר שאת וביתר עוז, נחזק גם את הלימוד הרצוף ו' שעות, ועם זה ננצח את יון".

בישיבה תיקן בשנה שעברה ראש הישיבה את "תקנת החבורות", כך שכל בחור לפי סדר מסוים מוסר חבורה לבני הוועד שבו הוא לומד, דבר שגורם לכך שכל בחור ירגיש מחויבות להבין ולדעת כראוי את הסוגיא, ויוכל למסור אותה לרבים.

כאמור, בימים אלו ע"פ תקנת ראש הישיבה מחדשים שוב בישיבת פוניבז' את ענין מסירת החבורות, וכיון שהמסכת הנלמדת בישיבה היא מסכת "יבמות", מסכת קשה ומסובכת יותר, חיכו בישיבה עם הענין עד לאחר ימי החנוכה, שהבחורים ילמדו את הסוגיות כראוי ויכנסו לעומק הענין, וכך יוכלו למסור את החבורות כראוי.

ישיבת פוניבז מסיבת חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד