כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"שיבח את פעילותו"

נתניהו שוחח עם ארדן והאריך את כהונתו

נתניהו שוחח עם שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן והודיע לו על כוונתו להאריך את כהונתו בשנה נוספת. השגריר ארדן הודה לראש הממשלה על האמון בו 

נתניהו שוחח עם ארדן והאריך את כהונתו
גלעד ארדן עם בנימין נתניהו צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (חמישי) לשגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, כי יאריך את כהונתו כשגריר באו״ם בשנה נוספת. מהליכוד נמסר כי, "ראש הממשלה שוחח עם ארדן ושיבח את פעילותו המקצועית והנמרצת להגן על ישראל בזירה הבינלאומית". השגריר ארדן הודה לראש הממשלה על האמון בו ואמר כי ימשיך לפעול ככל יכולתו כדי לחזק את מעמדה של ישראל באו״ם.

יצוין כי ההחלטה בעניין ארדן היא ההחלטה הראשונה בשורת החלטות שנתניהו צפוי לקבל בשבועות הקרובים בנושא השארת שגרירים שמונו על ידי הממשלה הקודמת, בתפקידם. בעבר דווח כי שגריר ישראל בוושינגטון, מייק הרצוג, צפוי להמשיך ולשמש בתפקיד גם לאחר השבעת הממשלה המיועדת, כך אומר בשיחות סגורות ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, להרצוג יש עוד פרק זמן של כשנתיים בתפקיד.

על פי הדיווח, ההחלטה של נתניהו מגיעה על אף שמייק הרצוג נחשב למינוי פוליטי של רה"מ לשעבר נפתלי בנט, ולמרות שהנוהג הוא שהשגריר בוושינגטון מפנה את מקומו בחילופי שלטון.

המהלך מתרחש בגלל שתי סיבות. הראשונה, נתניהו יודע שצפויים לו שנים לא פשוטות מול הממשל האמריקני, במיוחד בעקבות כך שממשלת נתניהו החדשה צפויה להיות הימנית ביותר אי פעם. נתניהו נערך לאתגרים ומשברים מול ארה"ב, ולכן למרות שהרצוג מונה כאמור כמינוי פוליטי, הוא נחשב למינוי מקצועי באופיו, וכזה שמתחזק קשרים טובים מאוד עם גורמים בממשל האמריקני. הסיבה השניה היא העובדה שמייק הרצוג, הוא אחיו של נשיא המדינה יצחק הרצוג, ואת הסיבה הזאת לוקח נתניהו בחשבון, מאחר ואינו מעוניין בפתיחת חזית בגזרה הזאת.

הקונסול בניו יורק אסף זמיר, מינוי של יאיר לפיד, מתכוון גם הוא להמשיך ולכהן בתפקידו עד סוף הקדנציה בעוד כמעט שנתיים. לנתניהו יהיה מאוד קשה להזיזו משם.

גלעד ארדן בנימין נתניהו שגריר באום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד