כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
דאגה במערב

שר החוץ הרוסי: "אי הגעה לעסקת גרעין תוביל להשלכות בלתי הפיכות"

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הרוסי טען כי יש חשש למרוץ חימוש "בלתי הפיך" עם איראן, במידה והסכם הגרעין לא יושג. לברוב טען: "אי הגעה לעסקת גרעין עם איראן תוביל להסלמה, מרוץ חימוש וסכסוך גלוי עם השלכות בלתי הפיכות"

שר החוץ הרוסי: "אי הגעה לעסקת גרעין תוביל להשלכות בלתי הפיכות"
לברוב בפגישה עם נשיא איראן צילום: משרד החוץ הרוסי

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב טען אתמול, כי רוסיה תומכת בארה"ב ובעלות בריתה המערביות בהבאת הסכם גרעין עם איראן והזהיר מפני האיום של מרוץ חימוש "בלתי הפיך".

"אין אלטרנטיבה סבירה", אמר בראיון לתקשורת הרוסית, "אנחנו רואים שזה חסר אחריות להעלות השערות לגבי 'תוכנית ב' הידועה לשמצה ואפשרויות בלתי מקובלות אחרות". לברוב טען כי אי הבאת הסכם, יוביל "להסלמה, מרוץ חימוש, סכסוך גלוי עם השלכות בלתי הפיכות".

למרות שרוסיה מילאה תפקיד קריטי בניסיון להחיות את ההסכם מ-2015, מערכת היחסים של מוסקבה עם טהראן התחזקה מאז פלשה לאוקראינה, מה שהופך אותה ללא אמינה בקרב מדינות המערב.

רוסיה איימה לראשונה לעצור כל התקדמות במשא ומתן על הגרעין עם איראן לאחר שארה"ב ואירופה הטילו עליה סנקציות בינלאומיות גדולות בעקבות פלישתה הקטלנית לאוקראינה. אבל במרץ האחרון דרשה מוסקבה ערבויות מוושינגטון שהסחר שלה עם איראן לא יביא עוד סנקציות, כדי שניתן יהיה להגיע להסכם גרעין.

דובר מחלקת המדינה אמר השבוע ל'פוקס ניוז' כי "האיראנים הרגו את ההזדמנות לחזרה מהירה להסכם הגרעין בספטמבר האחרון, כשהפנו עורף להסכם שהיה על השולחן, שאושר על ידי כולם".

איראן סרגיי לברוב הסכם גרעין גרעין איראני מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד