כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לעיתונאית החרדית

התראיין מטהרן לערוץ ישראלי ויוצא להורג

אזרח איראני שנעצר לאחר שהתראיין לערוץ ישראלי בנושא המהומות במדינה ודיבר נגד המשטר, יוצא להורג. האזרח נעצר על ידי אנשי מודיעין של המשטר ונלקח לכלא הידוע כמקום בו נעצרים מתנגדי משטר. הוא הואשם בקשר עם ישראל, וקיבל עונש מוות

התראיין מטהרן לערוץ ישראלי ויוצא להורג
מאהדי בהאמן צילום: באדיבות המצלם

מאהדי בהמן, סופר עיתונאי ומאייר, שנעצר במהלך ההפגנות האחרונות ברחבי איראן, נידון למוות על ידי בית המשפט של משמרות המהפכה בטהרן. על פי דיווחים בתקשורת המקומית, מאהדי נעצר ב-19 באוקטובר בעיצומן של הפגנות ארציות באיראן בעקבות ראיון לערוץ 12 הישראלי. הוא הועבר לאגף 209 בכלא אווין הידוע לשמצה ונשללה ממנו הזכות לקבל עורך דין במהלך דיון בבית המשפט.

מאהדי התראיין באוקטובר האחרון כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לתוכנית של סיוון רהב מאיר בערוץ 12 ודיבר על המחאות באיראן נגד המשטר שפרצו לאחר מותה של צעירה על ידי משטרת המוסר.

בהארם סיפר בריאיון על המחאות המתמשכות במדינה: "מה שקורה באיראן זה תהליך היסטורי שלא התחיל היום, ואני בתור סופר שחי בחברה האיראנית לא יכול להגיד שזה דבר חדש, ההפגנות האלה ברחובות הן תוצאה של צורת חשיבה חברתית של הנשים באיראן. אם מסתכלים על מאה השנים האחרונות, רואים שהנשים באיראן תמיד רצו להראות את הזהות החברתית שלהן. הנשים האיראניות מסתכלות על נשים מתקדמות בעולם, ואני מתכוון כמובן לנשים במערב, וחושבות – למה אנחנו לא יכולות ליהנות מהזכויות החברתיות שמגיעות לנו, מהזכויות האנושיות שאלוקים נתן לנו".

מאהדי בהמן פרסם ספר שלא ראה אור באיראן עקב צנזורה של משרד התרבות האסלאמי. הספר שפרסם יצא לאור באמסטרדם בשנת 2019. באהמן גם חוקר בתחום הדתות ופרסם בעבר מאמרים על ספרי תורה, תהילים והתנ"ך.

ארגון זכויות האדם איראני, שבסיסו באוסלו, הודיע ​​כי לפחות 100 מהמפגינים שנעצרו נמצאים בסכנת הוצאה להורג או הוצאו כבר להורג. באיראן היו הפגנות רבות מאז ה-26 בספטמבר לאחר מותה של מחסה אמיני בת 22, אשר נתקלו בדיכוי אלים על ידי כוחות המשטר ואכיפת החוק של הרפובליקה האסלאמית.

הפגנות באיראן ערוץ 12 עונש מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד